اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده جامعةالمصطفی (ص) در کشورهای امارات و قطر:

امام(ره) هیچ‌گاه حکومت را برای قدرت‌طلبی نمی‌خواستند

نماینده جامعةالمصطفی (ص) در کشورهای امارات، قطر، یمن و کویت گفت: امام (ره) در تمام عرصه‌های زندگی خود هیچ‌گاه حکومت را برای قدرت‌طلبی و مطرح کردن خود در جامعه نخواست.

امام(ره) هیچ‌گاه حکومت را برای قدرت‌طلبی نمی‌خواستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) ظهر امروز با سخنرانی حجت‌الاسلام علی اصغر عطاران‌ طوسی، نماینده جامعة‌المصطفی (ص) در کشورهای امارات، قطر، یمن و کویت در جامعةالمصطفی مشهد برگزار شد.

عطاران ‌طوسی با بیان اینکه امام(ره) در تمام عرصه‌های زندگی خود هیچ‌گاه حکومت را برای قدرت‌طلبی و مطرح کردن خود در جامعه نخواست، اظهار داشت: امام راحل بیشتر وقت زندگی خود را وقف خدا و خدمت به خلق می‌کرد و هیچ‌گاه برای مطرح شدن خویش تلاش نکرد.

وی یادآور شد: ایشان عصر گرایش و احترام به ارزش‌های انسانی و احترام به عدالت و حدیث انسان و اصل احترام به آراء مردم را بنیان گذاشتند و بیشتر از آنکه به مشکلات خود رسیدگی کنند، بیشتر سر در گرو مشکلات مردم داشت و مشکلات مردم را مشکلات خود می‌دانستند.

نماینده جامعة‌المصطفی (ص) در کشورهای امارات، قطر، یمن و کویت با بیان و بررسی آرمان‌ها، افکار، اندیشه، راه و روش و سیره امام(ره) اظهار کرد: باید در مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) سیره و هدف امام خمینی(ره) مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه توجه به سیره امام خمینی(ره) موجب آشنایی با هدف ایشان می‌شود، گفت: توجه به سیره امام و نگاهی به خود، موجب پی بردن به کاستی‌ها و رفع نقایص موجود در خود می‌شود.

نماینده جامعةالمصطفی (ص) در کشورهای امارات، قطر، یمن و کویت با تأکید بر الگو گرفتن از امام خمینی(ره) در زندگی، عنوان کرد: انسان می‌تواند برای رسیدن به حیات طیبه از این انسان بزرگوار الگو گرفته و وجود این الگو نعمت بزرگی برای آحاد مردم است.

عطاران طوسی، روش تربیتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را روش مناسبی برای جامعه دانست و افزود: بسیاری از روش‌های تربیتی امام خمینی(ره) در زندگی ایشان وجود دارد که به آنها پرداخته نشده است و ما از این نعمت عظیم بی‌بهره هستیم.

وی تصریح کرد: امام(ره) خود را فراموش کرد تا خدا فراموش نشود و با این عمل به دین اسلام تجلی بخشید.

عطاران طوسی، نکته کلیدی شخصیت امام خمینی(ره) را خودمدیری ایشان دانست و یادآور شد: امام خمینی(ره) خویش را مدیریت کرد و درس بزرگ ایشان برای ما این بود که آموزه‌های دین ما متأثر از رفتار دیگران نباشد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) هیچگاه در مقام مطرح کردن خویش برنیامد، اذعان داشت: آنچه موجب شد امام(ره) الگو جامعه بشریت شود، تلاش ایشان برای اجرای دستورات الهی بود.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) تأکید زیادی بر سبک زندگی الهی داشت.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین عصارزاده، معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی مشهد نیز گفت: 24 سال از ارتحال امام خمینی(ره) گذشته است، اما هنوز نام و یاد ایشان بر زبان‌ها و دل‌ها جاری است.

وی ابراز داشت: هرچند نهضت امام خمینی از کشور ایران آغاز شد، اما اندیشه، تفکر و سخن امام منحصر به یک کشور نبوده و برای تمام جامعه بشری است.

عصارزاده با اشاره به اینکه همزمان با رحلت امام(ره) یک هفته عزای عمومی در شهر کابل پایتخت کشور افغانستان اعلام شد، متذکر شد: اندیشه و تفکر امام(ره) نه تنها در ایران؛ بلکه در سایر کشورها نیز تحول‌آفرین بود.

وی در پایان با تأکید بر حضور طلاب غیرایرانی در جامعةالمصطفی(ص) مشهد عنوان کرد: برادران اهل سنت و شیعه غیرایرانی برای آشنایی بیشتر با اهداف امام در این مکان حضور پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/70005/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول