اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مازندران پیشتاز در حماسه سیاسی - 160

مردم ایران علاقه‌مند به روحانیت متعهد است

عضو ستاد مرکزی حسن روحانی گفت: مردم ایران به روحانیت اصیل و متعهد، اعتقاد و علاقه دارند.

مردم ایران علاقه‌مند به روحانیت متعهد است

سید حبیب‌الله حسنی در حاشیه نشست رؤسای ستاد شهرستانی حسن روحانی در ساری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره وضعیت آرای روحانی در مقایسه با سایر کاندیداهای احراز صلاحیت شده، گفت: آقای روحانی صاحب فکر و اندیشه بوده و مردم ایران هم افراد صاحب اندیشه هستند و به همین دلیل حسن روحانی دارای درصد آرای بالایی در اقشار مختلف مردم است.

وی ادامه داد: ضمن احترام به بقیه نامزدهای ریاست‌جمهوری باید بگویم که حجت‌الاسلام روحانی امتیازاتی دارد که این امتیازات باعث شده در میان مردم مورد توجه قرار گیرد.

حسنی با اشاره به اینکه مردم ایران، مردم معتدلی هستند و به افراط و تفریط علاقه ندارند، یادآور شد: حجت‌الاسلام روحانی به عنوان فردی معتدل و منطقی مورد توجه است که می‌تواند تا آنجا که ممکن است تخاصم را به تعامل تبدیل کند.

وی با بیان اینکه این موارد تا آنجا که در خط قرمز سیاسی و اعتقادی ما است دیده می‌شود و با فراتر از آن، کاری نداریم، تصریح کرد:‌ دلیلی ندارد همسایه شمالی و جنوبی را دشمن خودمان قرار دهیم.

عضو ستاد مرکزی حسن روحانی متذکر شد: روحانی با توجه به حفظ حرمت‌هایی که قائل به آنهاست، درصد بالای رأی در جامعه دارد.

وی درباره امتیاز روحانیت و طلبگی آقای روحانی، بیان داشت: دکتر شریعتی می‌گوید «روحانیت و مردم مثل آب و ماهی هستند».

حسنی با اشاره به اینکه مردم ایران به روحانیت اصیل و متعهد، اعتقاد و علاقه دارند، عنوان کرد: مردم اگر ببینند که فردی در این کسوت مقدس به آنچه که وظیفه اوست، مبادی به آن وظایف باشد، اعتقاد خود را با او گره می‌زنند و این امتیازی است که دیگر کاندیداها حائز این امتیاز نیستند، علاوه بر این، حجت‌الاسلام روحانی یک رزمنده است.

وی با اشاره به اینکه نخستین‌بار در مراسم ختم حاج آقا مصطفی، آقای روحانی بود که واژه امام را به امام راحل اطلاق کرد، ابراز کرد: آقای روحانی در آن مقطع یک طلبه جوان خوش‌فکر حقوق خوانده بود و در عین جوانی از سوی شهید مطهری برای این سخنرانی انتخاب شد.

وی یادآور شد: روحانی، مجتهد دو حوزه است که هم در حوزه علمیه تحصیل کرده و هم دارای دکترای حقوق بین‌الملل و کوهی از تجربه است.

حسنی در رابطه با اجماع اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو، خاطر نشان کرد: به دستور آقای خاتمی، گروهی از اصلاح‌طلبان در حال بررسی وضعیت 2 کاندیدای اصلاح‌طلب و اجماع بر یکی از این 2 بزرگواران هستند که به احتمال قوی تا شنبه نظرشان را اعلام می‌کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که شواهد نشان می‌دهد که اجماع اصلاح‌طلبان بر روی حجت‌الاسلام روحانی است، اظهار داشت: شواهد این را نشان می‌دهد و البته آقای عارف هم انسان بزرگ و وارسته‌ای است که اعلام کرده بعد از بررسی گروه و اعلام نظر آنها، تابع نظر آقای هاشمی و خاتمی است.

انتهای پیام/86007/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول