اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی منوجان:

87 تن گیاه دارویی آویشن در منوجان برداشت شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان منوجان گفت: در سال جاری 87 تن گیاه دارویی آویشن در این شهرستان برداشت شده است.

87 تن گیاه دارویی آویشن در منوجان برداشت شد

محمد آزادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در منوجان اظهار داشت: سال گذشته با بارندگی‌های نسبتاً خوبی که در این شهرستان وجود داشت، گونه گیاهان دارویی آویشن که در چند سال گذشته به دلیل خشکسالی‌های متوالی در حال خشک شدن بود، جان تازه‌ای گرفت.

وی افزود: با رویش خوب این گیاه دارویی در سال جاری میزان 87 تن در سطح 36 میلیون و 829 هزار هکتار در مناطق دارای پوشش گیاهی این شهرستان در حوزه بخش مرکزی در مناطق گشمیران، بنک و سرگرو، تجدانو، روضه ارم، کهنک، جگستان و بخش آسمینون در مناطق کنار و هوروئید برداشت شده است.

آزادی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه برداشت محصول آویشن از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد، تصریح کرد: این محصول علاوه بر کاربرد در صنایع دارویی در صنایع بهداشتی و مواد غذایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/80006/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول