اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور حمایت بیشتر

هنرمندان صنایع دستی اتحادیه تشکیل دهند

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: یکی از معضلات صنایع دستی در سطح شهرستان‌ها نبود اتحادیه‌ها در شهرستان‌ها است.

هنرمندان صنایع دستی اتحادیه تشکیل دهند

علیرضا ایزدی در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با بیان اینکه بالغ بر 30 هزار نفر مشغول فعالیت در حوزه صنایع دستی هستند، اظهار اشت: نبود اتحادیه در این حوزه مشکل اساسی پیش روست.

وی با اشاره به اینکه زمانی ما می‌توانیم از هنرمند عرصه صنایع دستی حمایت کنیم که زیرمجموعه یک اتحادیه یا انجمنی باشند، افزود: هم‌اکنون در شهرستان همدان هنرمندانی را داریم که در زمینه معرق و سفال از لحاظ تولیدات و ارزش کار هنری بالا هستند که برای حمایت از سوی سازمان باید به سمت و سوی تشکیل اتحادیه‌هایی در حوزه خود پیش روند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از ثبت 9 اثر از صنایع دستی استان در یونسکو خبر داد و گفت: نقاشی برجسته روی سفال، خراطی و صنایع چوب از جمله آثاری هستند که به ثبت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه اشتغال در حوزه صنایع دستی تفاوتی با دیگر حوزه‌ها دارد، خاطرنشان کرد: اشتغالزایی در این حوزه نیاز به اعتبار زیادی ندارد و می‌تواند به عنوان شغلی پایدار باشد.

ایزدی با بیان اینکه امروز شاهد تولید صنایع‌های مختلف دستی در سطح استان هستیم و باید بیش از پیش در این زمینه تلاش شود، تصریح کرد: همچنین گام‌های مؤثری در زمینه آموزش برداشته‌ایم که موجب احیا و ترویج فرهنگ و هنر اصیل ایرانی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه دسته‌بندی آثار برای ارسال به خارج نتوانستیم یک شناسه در بازارهای خارجی ارائه دهیم، اذعان داشت: با توجه به علایق و سلایق مختلف چه خارجی و چه داخلی متاسفانه در ارسال آثار به محل بسته‌بندی نادرست این صنایع به بازار این مهم ضربه می‌زند که اگر بتوانیم در حوزه بسته‌بندی آثارمان اقدام کارشناسی انجام دهیم می‌توانیم گام‌های مؤثری در زمینه صادرات برداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه آموزش و تشویق هنرمندان به اشتغال در حوزه صنایع دستی و پرداخت تسهیلات از جمله حمایت‌های ما است، گفت: آنان باید به سمت و سوی ایجاد اتحادیه‌ پیش روند چراکه قدرت بیشتری برای رایزنی و حمایت‌ از سوی سازمان خواهند شد.

وی قلم‌زنی در اسدآباد را یک رشته فوق‌العاده زیبا خواند و حمایت خود را از هنرمندان اسدآبادی اعلام کرد.

انتهای پیام/89008/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول