اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سخنرانی علی لاریجانی

جشن بزرگ نیمه شعبان در کاشان برگزار می‌شود

مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان از برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در یکشنبه شب دوم تیرماه در این شهرستان خبر داد.

جشن بزرگ نیمه شعبان در کاشان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام اکبر فلاح بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مراسم جشن بزرگ ملی و مذهبی در شب نیمه شعبان و بعد از نماز مغرب و عشا به امامت آیت‌الله عبدالنبی نمازی امام جمعه کاشان با حضور شهروندان دارالمؤمنین کاشان در مصلی بقیةالله الاعظم این شهرستان برگزار می‌شود.

وی فراهم شدن تدارکات و مقدمات لازم برای برگزاری این مراسم جشن را یادآور شد و افزود: سرویس‌های نقل و انتقال شهروندان به محل مراسم از طریق سازمان اتوبوسرانی کاشان از ساعت 20 روز یکشنبه در میادین اصلی آماده خدمات‌رسانی است.

مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان تصریح کرد: سرویس‌های اتوبوسرانی کاشانی در میادین 15 خرداد،کمال‌الملک، امام حسین(ع)، حضرت ولی عصر (عج) و میدان بسیج این شهرستان دایر است.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم تکریم و برپایی جشن‌های اعیاد شعبانیه به ویژه جشن نیمه شعبان ابراز داشت: برگزاری این مراسم جشن در راستای ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت به عنوان یکی از مهم‌ترین و جدی‌ترین معارف دینی ضروری است.

فلاح با اشاره به بیان 560 حدیث از پیامبر(ص) و تأکید تمامی حضرات معصومین(علیهم‌السلام) بر فرهنگ انتظار و مهدویت عنوان کرد: فرهنگ انتظار و مهدویت یکی از آموزه‌های پویا و زنده دینی است که مطالعه کافی و شناخت درست در راستای نهادینه کردن این فرهنگ گامی در راستای جلوگیری از ابتلا به برخی آسیب‌ها و آفت‌های موجود در این حوزه است.

مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان با تأکید بر شناخت درست نسبت به معارف مهدوی و تعمیق آن در وجود خود و در میان نسل جوان به عنوان یکی از وظایف منتظران ابراز داشت: تألیف آثار مکتوب‌ علمی و تخصصی در سطوح مختلف نشر و جلوگیری از طرح مباحث غیر ضروری همچون ملاقات‌گرایی با امام عصر (عج)، علائم ظهور و تطبیق آن با شرایط امروز، مباحثی درباره ازدواج امام زمان(عج) و مکان زندگی آن حضرت در راستای آسیب‌زدایی از فرهنگ انتظار و مهدویت از دیگر وظایف منتظران است.

وی در پایان از برگزاری نماز جمعه کاشان در محل مصلی جدید این شهرستان واقع در بلوار امام رضا(ع) خبر داد و گفت: نماز جمعه کاشان از جمعه هفتم تیرماه در مصلی بقیةالله‌الاعظم این شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2406/ک30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول