اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان

3 طرح کشاورزی در ریگان افتتاح شد

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی و با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان سه طرح در شهرستان ریگان افتتاح شد.

3 طرح کشاورزی در ریگان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، اداره دامپزشکی بخش گنبکی ریگان افتتاح شد و دامداران این بخش می‌توانند از این پس خدمات دامپزشکی خود را از این مرکز دریافت کنند.

همچنین با اجرای لوله‌گذاری در منطقه شنی شوق‌آباد ریگان و افتتاح آن، کشاورزان به راحتی آب خود را به مزارع انتقال می‌دهند.

موسی جلالی مدیر جهاد کشاورزی ریگان در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس گفت: با اجرای دو هزار متر لوله‌گذاری در مزارع کشاورزی روستای شوق‌آباد با اعتبار 500 میلیون ریال، راندمان آب در این مزارع 35 درصد افزایش یافت.

وی افزود: با اجرای این لوله‌گذاری بیش از 20 خانوار از مزایای آن بهره‌مند شدند و این اقدام سبب خوشحالی کشاورزان این روستا شد.

جلالی اظهار داشت: با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان طرح آبیاری تحت فشار در روستای تاج‌آباد ریگان در 60 هکتار از مزارع این روستا به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این طرح که 20 هکتار آن به صورت قطره‌ای برای نخلستان‌ها و 40 هکتار به صورت بارانی از نوع کلاسیک ثابت برای محصولاتی از جمله گندم، جو و وسمه اجرا شده است از هدررفت 75 درصدی آب جلوگیری می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان عنوان کرد: این طرح با اعتبار 80 میلیون تومان به صورت تسهیلات بلاعوض و 230 میلیون تومان تسهیلات اعطایی در این روستا اجرا شد.

جلالی با اشاره به این‌که بیش از 125 طرح در زمینه اشتغالزایی با تسهیلات 80 میلیارد ریال در حال اجرا است، افزود: با افتتاح این طرح‌ها به‌زودی در این شهرستان بیش از 240 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در زمینه اشتغالزایی بازدید کرد.

بازدید از مرکز بسته‌بندی خرما در گنبکی، اجرای طرح گلخانه، اجرای طرح مرغداری، اجرای طرح کاشت ذرت دانه‌ای و بازدید از اجرای طرح آبیاری قطره‌ای و بارانی از جمله طرح‌هایی بود که توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مورد بازدید قرار گرفت.

انتهای پیام/80014/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول