اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

تعهد اشتغال استان اردبیل 34 هزار نفر است / تحقق 20 درصدی اشتغال در سه ماهه اخیر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: میزان تعهد اشتغال استان در سال جاری 34 هزار و 591 فرصت شغلی است که به همت 22 دستگاه‌ اجرایی استان امکان تحقق پیدا می‌کند.

تعهد اشتغال استان اردبیل 34 هزار نفر است / تحقق 20 درصدی اشتغال در سه ماهه اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری صبح امروز در جلسه کمیته‌ اشتغال اردبیل اظهار داشت: از این میزان تعهد اشتغال استان تاکنون 20 درصد تحقق پیدا کرده که انتظار می‌رود سرعت تحقق اشتغال همچنان افزایش پیدا کند.

این مسئول اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی از میزان سهمیه اشتغال و تعهد خود اطلاع داشته و سعی‌شان بر این است که در طول سال جاری همه این تعهدات و حتی رقمی بالاتر از آن را عینیت ببخشند تا متقاضیان اشتغال بتوانند با بستر‌سازی‌های انجام شده فرصت اشتغال مطلوب و مناسب را پیدا کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: صنعت، معدن و تجارت با 8 هزار فرصت شغلی،‌ کمیته امداد با 2 هزار و 800 فرصت شغلی، میراث فرهنگی با یک هزار و  97 فرصت شغلی، جهاد کشاورزی با 450 فرصت شغلی،‌ آب منطقه‌ای با 970 فرصت شغلی و همچنین صندوق مهر امام رضا (ع) و کمیته امداد به ترتیب با 3 هزار و 400 و همچنین 2 هزار و 800 فرصت شغلی بیشترین تعهد اشتغال امسال استان را دارند که امیدواریم در تحقق آن بتوانند از ظرفیت‌های استانی استفاده کنند.

منوری تاکید کرد: البته تعریفی که ما از اشتغال داریم تعریف استخدام رسمی در نهاد یا دستگاه اجرایی خاص نیست بلکه تعریف ما پرداخت تسهیلات در قالب خوداشتغالی و مشاغل خانگی است که فرد متقاضی می‌تواند خود با دریافت این تسهیلات فرصت و زمینه اشتغال مولد فراهم کند.

وی اظهار داشت: در همین زمینه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در استان اردبیل در اولویت جدی است به طوری که اکثر بانک‌های عامل سعی کرده‌اند تعهدات مشاغل خانگی را پرداخت کنند که البته برخی از بانک‌های عامل در این زمینه با کمبود منابع  و اعتبار روبرو بودند که امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده در سرفصل مشاغل خانگی پرداختی‌های ماهانه حداقل به 5 تا 7 میلیارد تومان برسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: اولویت پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی با صاحبان طرح‌ها و مهارت‌های مختلف است که بانک‌های عامل 5 تا 7 میلیون تومان به متقاضیان با بهره کم و وثیقه راحت‌تر و آسان‌تر پرداخت می‌کنند که انتظار می‌رود در این زمینه برخی نارسایی‌ها برطرف شده و بستری فراهم آید تا با سهولت بیشتر پرداختی‌ها در حوزه مشاغل خانگی و خوداشتغالی‌ها صورت گیرد.

3 هزار پرونده مددجویان کمیته امداد در بانک‌ها بلاتکلیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل نیز در این جلسه تصریح کرد:‌ از رقم 4 هزار و 800 متقاضی اشتغال کمیته امداد تاکنون برای 2 هزار و 300 نفر از سوی بانک‌ها تسهیلات پرداخت شده و مابقی پرونده‌ها و مدارک متقاضیان در بانک‌ها موجود است.

بهروز زلالی افزود: در حال حاضر با احتساب پرونده‌های قبلی 3 هزار فقره پرونده در‌خواست پرداخت وام و تسهیلات در بانک‌ها بلاتکلیف است که امیدواریم بانک‌ها نظر نهایی خود را برای پرداخت کردن یا نکردن آن اعلام کنند.

وی به بهانه‌جویی‌های بانک‌ها در ناقص بودن پرونده‌های متقاضیان اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه 20 هزار متقاضی اشتغال کمیته امداد پشت نوبت قرار دارند که ما قرار است پرونده‌های آنها را به بانک‌ها ارجاع دهیم تا شاید این متقاضیان از سرگردانی و بلاتکلیفی خارج شوند.

انتهای پیام/62007/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول