اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهار:

شهرستان بهار نیازمند بانک اطلاعات فعالان قرآنی است

فرماندار شهرستان بهار گفت: تا پایان برنامه توسعه در شهرستان بهار، باید بیش از 16 هزار حافظ قرآن داشته باشیم و داشتن بانک اطلاعات فعالان قرآنی نیز ضروری است.

شهرستان بهار نیازمند بانک اطلاعات فعالان قرآنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، نصرت‌الله گلکارزاده صبح امروز در جلسه توسعه فرهنگ قرآن کریم شهرستان بهار با تأکید بر اینکه همکاری مؤسسه های فرهنگی و قرآنی با اداره آموزش و پرورش باید در ماه رمضان افزایش یابد، افزود: در سطح مدرسه‌های روستایی نیز باید اقدام به آموزش و تفسیر قرآن شود.

وی خاطرنشان کرد: این جلسه زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان است که باید مباحث کلی و تمهیدات لازم در این شورا اندیشیده شود.

فرماندار شهرستان بهار ابراز داشت: این در حالی است که موازی‌کاری در ترویج علوم قرآنی اشکالی ندارد و آنچه می‌تواند جامعه اسلامی را در برآیندی به نقطه مطلوب برساند، تمدن قرآن‌ بنیان است.

وی اظهار داشت: مساجد سطح شهرستان بهار برنامه ختم قرآن را آغاز کنند تا این مهم به یک فرهنگ درخشان مبدل شود.

گلکارزاده تصریح کرد: در روستاهای پرجمعیت این شهرستان روحانی به صورت مستمر و مداوم حضور می‌یابد که مبلغ فرهنگ قرآنی و ولایتمداری باشند.

وی اعلام کرد: تا پایان برنامه توسعه در شهرستان بهار، باید بیش از 16 هزار حافظ قرآن داشته باشیم و داشتن بانک اطلاعات فعالان قرآنی ضروری است. 

فرماندار شهرستان بهار افزود: روخوانی و روانخوانی قرآن در سطح جامعه به ویژه ادارات نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: پایه‌ریزی از سنین کودکی و نوجوانی آغاز شود و در تعطیلات تابستان، آموزش و پرورش نقش مؤثری در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی دارد و البته از ظرفیت‌های مردمی نیز در امور قرآنی استفاده شود.

گلکارزاده استقبال جوانان و نوجوانان را از برنامه‌های قرآنی بسیار وسیع و در حد مطلوب توصیف کرد و افزود: امیدواریم این حرکت‌ها یک تحول روحی، روانی و اجتماعی را در جامعه به وجود آورد چرا که امروز نور قرآن که در قلب‌ها متجلی می‌شود آثار و ثمراتی را نیز در سطح جامعه به همراه داشته است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه رمضان، خواستار برگزاری همایش‌های قرآنی شد و گفت: همایش قرآنی توسط مؤسسات قرآنی و با حمایت خیران قرآنی و تعدادی از ادارات برگزار شود.

فرماندار بهار عنوان کرد: وظیفه دینی مسئولان در کنار مردم این است که با همکاری آنها فرهنگ تلاوت و روخوانی قرآن را در مساجد گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه باید شکرگزار نعمت انقلاب اسلامی باشیم، به گسترش فعالیت‌های قرآنی پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) هم‌اکنون شاهد رونق فعالیت‌های قرآنی کشور هستیم.

انتهای پیام/2499/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول