اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در قزوین تاکید کرد

پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در مراکز قرآنی

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در سطح کشور و استان قزوین مراکز قرآنی وجود دارد که خانواده‌ها می‌توانند در اوقات فراغت و تعطیلی مدارس فرزندان خود را با این مراکز آشنا کنند.

پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در مراکز قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین در بازدید از مهد قرآن کریم استان قزوین اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در عصر جاهلیت با قرآن کریم توانست مردم را به سوی معرفت و کمال دعوت کند و دوری از صفات ناپسند را به آن‌ها تعلیم دهد.

وی افزود: البته هدف پیامبر اکرم (ص) در مرحله نخست تزکیه بود و ایشان با توجه به آلودگی‌های جامعه در آن دوران این کتاب آسمانی را به مردم تعلیم می‌دادند و از این طریق آن‌ها را از آلودگی‌ها دور می‌کردند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در بین نوجوانان و جوانان عنوان کرد: همه مردم جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان باید بیش از پیش با این کتاب آسمانی آشنا شوند؛ زیرا این کتاب گنجینه پرارزش کلام خداوند متعال است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

باریک‌بین ضمن ابراز خرسندی از تلاش مسئولان و مربیان مهد قرآن کریم استان قزوین تصریح کرد: با تلاش مسئولان و مربیان این مرکز قرآنی گام‌های ارزشمندی برای حفظ، تفسیر و قرائت قرآن در استان برداشته شده است که جای بسی تقدیر دارد.

امام جمعه قزوین گفت: به منظور بهره‌مندی با مطالب نورانی قرآن کریم، باید با برگزاری برنامه‌های قرآنی بیش از پیش با این کتاب مقدس ارتباط برقرار کرد.

باریک‌بین خاطرنشان کرد: وجود این مراکز قرآنی در شهر موجب می‌شود نسل نوجوان و جوان با کتاب آسمانی قرآن بیشتر آشنا شوند.

وی تصریح کرد: باید با آشنایی بیشتر نسبت به قرآن کریم و آموزه‌های دینی، نوجوانان و جوانان را در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان مصون و آنان را بیش از پیش نسبت به قرآن، عترت، رهبری و قانون اساسی و ارزش‌های اسلامی پایبند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر ارتباط بیشتر این کانون قرآنی با حوزه علمیه بیان کرد: بهتر است این کانون قرآنی ارتباط خود را با روحانیان حوزه علمیه بیشتر کند.

مدیر مهد قرآن کریم استان قزوین نیز در این بازدید بیان کرد: در استان قزوین 24 کانون قرآنی وجود دارد که از این تعداد 11 کانون در شهر قزوین و 13 کانون نیز در دیگر شهرهای استان قزوین مشغول فعالیت‌های قرآنی اعم از تفسیر، حفظ و قرائت قرآن کریم هستند.

پرویز خوش‌پنجه افزود: مهد قرآن کریم توانسته است در زمینه حفظ و قرائت قرآن کریم در سطح کشور و حتی در سطوح بین‌المللی رتبه‌های قابل قبولی کسب کند.

وی اظهار امیدواری کرد مسئولان استان با ارائه نظرات و پیشنهادهای خود این مهد قرآن را بیش از پیش در پیشبرد برنامه‌های قرآنی یاری کنند.

انتهای پیام/77010/ط/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول