اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان‌جنوبی عنوان کرد

فعالیت 139 خانه قرآنی روستایی در خراسان جنوبی

مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان‌جنوبی گفت: تعداد 139 خانه قرآنی روستایی ، 16 مؤسسه قرآنی و تعداد 10 خانه قرآن شهری در سطح استان در حال فعالیت هستند.

فعالیت 139 خانه قرآنی روستایی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم لطفیان پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی، اظهار کرد: 2 هزار و 138 مسجد در خراسان‌جنوبی وجود دارد.

وی ادامه داد: از این تعداد مساجد در استان تعداد 544 مسجد دارای امام جماعت بوده و 139 مسجد نیز ویژه اهل تسنن است.

مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان‌جنوبی در ارتباط با مأموریت سازمان تبلیغات اسلامی در خراسان‌جنوبی، اذعان داشت: می‌توانیم ادعا کنیم که خراسان‌جنوبی دارای جامع‌ترین، کامل‌ترین و پرمخاطب‌ترین استان در حوزه تبلیغات است.

لطفیان تصریح کرد: تعداد 139 خانه قرآنی روستایی، 16 موسسه قرآنی و تعداد 10 خانه قرآن شهری در سطح استان در حال فعالیت هستند.

وی  در ارتباط با تابستان و آغاز اوقات فراغت دانش‌آموزان، یادآور شد: با اعتبار مصوب شده در سال گذشته 120 پایگاه فعالیت داشتند که در هر پایگاه یک مربی در حوزه خواهران و برادران و با 7 ‌هزار دانش‌آموز زیر پوشش برگزار شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان‌جنوبی با بیان طرح بوستان‌های معرفت و هسته‌های فرهنگی، اظهار کرد: بوستان‌های معرفت شامل 80 بوستان ویژه نوجوانان با 3 هزار و 862 نفر و هسته‌های فرهنگی ویژه جوانان با 3 هزار و 361 نفر برگزار گردید.

لطفیان ادامه داد: تمامی این کلاس‌ها به صورت رایگان برگزار شده و تقریبا تمام پایگاه‌ها یک اردوی میان شهرستانی در پایان دوره داشتند.

وی با اشاره به برگزاری اعتکاف در خراسان‌جنوبی، اذعان داشت: در سال گذشته تعداد 10 هزار و 207 نفر در استان خراسان جنوبی معتکف شدند اما امسال با توجه به اینکه زمان اعتکاف با امتحانات و مراسم 15 خرداد و سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) مواجه شده بود با افت 26.54 درصدی شرکت‌کنندگان مواجه شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان‌جنوبی یادآور شد: در مراسم اعتکاف امسال تعداد 8 هزار و 631 نفر از خواهران و تعداد یک‌هزار و 576 نفر را برادران تشکیل دادند.

لطفیان شاخص‌های اعتکاف را به شرح ذیل عنوان کرد: 53 درصد از معتکفان برای نخستین‌بار در اعتکاف شرکت کرده بودند، 31 درصد از شرکت کنندگان دارای تحصیلات دانشگاهی، 60 درصد جوانان 15 تا 25 سال و 59 درصد دانش‌آموزان و دانشجویان بودند.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی مساجد یادآور شد: با همکاری امور مبلغان، مساجد، تشکل‌های دینی، دارالقرآن و امور بانوان از برگزاری اعتکاف نظرسنجی به عمل آمده که نشان می‌دهد حدود 82.59 درصد افراد از کیفیت برنامه‌ها رضایت کامل داشته و حدود 12.72 درصد آنها متوسط و تعداد 4.69 درصد از وضعیت اعتکاف ناراضی بودند.

انتهای پیام/69017/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول