اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی صورت می‌گیرد

همایش منادیان تبلیغ اسلامی در زابل

رئیس تبلیغات اسلامی زابل گفت: همایش منادیان تبلیغ اسلامی همزمان با سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در زابل برگزار می‌شود.

همایش منادیان تبلیغ اسلامی در زابل

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام محسن عارفی اظهار داشت: همایش منادیان تبلیغ اسلامی به مناسبت سالروز صدور فرمان ارزشمند امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و در راستای تالیف قلوب و هم‌اندیشی فرهنگی دینی و تجلیل از مقام خادمین و فعالان عرصه تبلیغ دین و اسلام ناب محمدی(ص) با حضور علما و روحانیون، طلاب، رابطین فرهنگی و نیروهای تاثیرگذار یکم تیرماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: ارزش و جایگاه علما و مراجع به‌ دلیل بیان مسائل دینی است و اگر علما به‌ عنوان الگو و منبع مراجعه سؤالات شرعی هستند به‌دلیل اشراف و احاطه مراجع به مسائل دینی است و لذا حکم آنان از دین نشأت می‌گیرد.

رئیس تبلیغات اسلامی زابل تأکید کرد: با توجه به پیشرفت علم و گستره‌ حوزه ارتباطات سهولت دستیابی افراد به ویژه جوانان به اطلاعات گوشه و کنار دنیا، هجمه شدید دشمن علیه اعتقادات و نشر بی‌دینی، بعد از انقلاب اسلامی که ثمره اقدام یک عالم و یک مرجع بود عملکرد علما و حوزویان نسبت به سده قبل بسیار بیشتر و بهتر بوده است.

عارفی اضافه کرد: اگر چه در حوزه پاسخگویی شاید به‌ ظاهر کم جلوه کنند اما باید توجه داشت که این همه شبهه و امکانات برای ترویج شبهات و ابزارها برای شیوع فساد در تاریخ بشریت بی‌تأثیر نیست، اما فعالیت حوزه‌ها و اقدامات علما و مراجع قابل تحسین است.

وی یادآور شد: عمل کردن به شیوه پیامبر (ص) که همان سفارش امام ‌زمان (عج) به شیخ مفید بود یعنی خود را ارزان کردن و در اختیار مردم قرار دادن، حضور در مجالس، صحبت رو در رو با مردم توصیه می‌شود تا به آن عمل کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی زابل ادامه داد: تلویزیون، رادیو، اینترنت و نرم‌افزارها برای بیان حقایق دینی مؤثر اما واسطه‌ هستند اما حضور عالم و روحانی میان مردم بی‌واسطه است همانگونه که پیامبر (ص) و ائمه (ع) بدون واسطه با یکدیگر و با مردم روبه‌رو می‌شوند.

این مسئول اضافه کرد: روحانیون در برنامه‌ها باید ارائه مطالب و همه فهم بودن آن را در‌ نظر بگیرند لذا شایسته است منبری‌ها و مبلغان و کسانی که به تبلیغ می‌پردازند به نیازسنجی‌ها پرداخته و براساس نیاز جمع مطالب را ارائه کنند.

عارفی گفت: مبلغان باید در یک روستا احکام مربوط به آنان مانند خمس بین هنرمندان، ورزشکاران و دیگر افراد جامعه احادیث و روایات مرتبط با آنان را بیان کند پس حضور در مجالس و مختصر و مفید‌گویی بهترین وسیله تبلیغ در عصر حاضر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل خطاب به جوانان اذعان داشت: بین دوستان خود یک دوست طلبه را انتخاب و ارتباط نزدیکی با وی یا یک مرکز دینی برقرار کنید تا هنگام ظهور و بروز شبهات بتوانید با یک اهل علم و معرفت صحبت کنید. 

انتهای پیام/75002/ن/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول