اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

ضعف در نگهداری ابنیه و امکانات بهداشتی اماکن گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر چند مسئولان گردشگری استان زحمات زیادی برای نصب لوازم و تعبیه امکانات بهداشتی در اماکن گردشگری کشیده‌اند اما نگهداری آن‌ها ضعیف است.

ضعف در نگهداری ابنیه و امکانات بهداشتی اماکن گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

سید حسام‌الدین نبوی‌زاده در حاشیه شورای سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: این استان یکی از مقاصد گردشگری کشور در منطقه جنوب به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: اکنون مردم ترجیح می‌دهند که سفرهای کوتاه مسیر داشته باشند و به همین دلیل مناطق ییلاقی استان کهگیلویه و بویراحمد در فصل تابستان و مناطق گرمسیری در بهار مورد توجه مسافران و گردشگران استان‌های همجوار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این رویکرد مسافران و گردشگران به اماکن گردشگری استان، وظیفه مسئولان و مردم را سنگین‌تر می‌کند.

این مسئول بهداشت و درمان در استان کهگیلویه و بویراحمد قبل از هر چیز به مسئولیت مردم اشاره کرد و گفت: باید از اماکن گردشگری و امکاناتی که در آن‌ها وجود دارند به نحو مطلوبی استفاده کرد و گردشگر و مسافر حتماً با عملکردی که ما خواهیم داشت، رفتار می‌کنند.

نبوی‌زاده تلاش‌های مسئولان گردشگری را برای ایجاد امکانات خوب دانست و گفت: اکنون مشکل ما داشتن امکانات نیست بلکه نگهداری از آن‌ها مسئله و موضوع اصلی است.

این مسئول تصریح کرد: در نگهداری از امکانات بهداشتی در اماکن گردشگری کوتاهی دیده می‌شود و شاید اگر گلایه‌ای از مسئولان گردشگری وجود دارد دلیل آن به همین عدم نگهداری صحیح بر می‌گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در بازدیدهایی که از اماکن گردشگری در مناطقی همچون کوه‌گل و چشمه میشی و تنگه مهریان و گنجه‌ای داشته‌ایم مشخص شده که دوستان و همکاران ما در گردشگری زحمت تعبیه امکانات بهداشتی را کشیده‌اند اما در نگهداری از آن‌ها سهل‌انگاری شده است.

نبوی‌زاده اصل نگهداری را مهم‌تر از نصب دانست و گفت: اگر امکاناتی را نصب کنیم و از آن‌ها نگهداری نشود ضرر مضاعف کرده‌ایم چراکه از یک طرف بودجه برای تعبیه آن‌ها هدر رفته و از سوی دیگر مشکلات بهداشتی و در ادامه آن بیماری‌ها همچنان به قوت خود باقی می‌ماند.

انتهای پیام/2571/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول