اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرد

کاهش فاصله کشاورز نمونه و معمولی برنامه ویژه هجرت 1392

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مهمترین برنامه در دست اجرای جهادگران طرح هجرت 92، آموزش ترویج کاهش فاصله کشاورزان در استان و کشور با کشاورزان نمونه است.

کاهش فاصله کشاورز نمونه و معمولی برنامه ویژه هجرت 1392

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سردار محمدرضا نقدی شامگاه شنبه در حاشیه برنامه تلویزیونی گلستان در گفت‎و‎گو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال علاوه بر فعالیت‎های خدماتی گروه‌های هجرت یک رویکرد جدید و برنامه‎های مدون برای ارتقای سطح تولید در دستور کار جهادگران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سال‎های گذشته در اردوهای جهادی خدماتی همانند ساخت مسجد، مدرسه، خانه محروم، خامه بهداشت و کارهای از این دست انجام می‎گرفت و به مردم ارائه می‎شد.

رویکرد جدید افزایش تولید در عرصه اردوهای جهادی 1392

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: امسال با توجه به شعار سال، برنامه‎ها را به سمتی هدایت کردیم که جهادگران وارد عرصه اقتصاد مولد شده و کارهایی را انجام دهند که باعث تولید شود.

وی اضافه کرد: برای مثال چاه‎های آب که به سمت زمین‎های کشاورزی هدایت می‎شود و استفاده دیگری از آن صورت نمی‎گیرد با احداث یک استخر پرورش ماهی در زیر این چاه آب زمینه‎ای برای پرورش ماهی را فراهم می‎کند تا ماهی در آنجا پرورش داده شود.

سردار نقدی ابراز داشت: با راه‎اندازی این چاه حداقل دو خانوار می‎توانند از درآمد حاصل از آن امرار معاش کرده و هزینه زندگی خود را تامین و موجب افزایش سطح تولید در کشور شوند.

10 هزار استخر پرورش ماهی در برنامه‎های امسال جهادگران

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ما 500 هزار چاه در کشور داریم که ثبت شده و بسیاری نیز هنوز به ثبت نرسیده و اگر در زیر 50 هزار چاه استخر پرورش ماهی احداث کنیم، تولید شیلات کشور دو برابر خواهد شد.

وی افزود: امسال یکی از برنامه‎های اردوهای هجرت این است که 10 هزار استخر در زیر این چاه‎ها احداث شود و امروز نمونه‎ای از آنها در استان گلستان احداث شد.

سردار نقدی متذکر شد: نکته جالب اینکه در برخی از نقاط در استان گلستان این استخرها وجود داشته و نیازی به احداث نیست که با همت جهادگران عملیات لایه‎روبی آن انجام خواهد گرفت و آماده بهره‎برداری می‎شود.

ساخت 10 هزار واحد تولید کود کرمی در هجرت 1392

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: تولید کود کرمی ورنی کمپوست یک کار بسیار درآمدزا و سودآور است و ما 600 هزار تن کود فسفات را وارد کشور می‎کنیم که این یک خروج سنگین ارز از کشور است که ما باید نفت خود را بفروشیم تا کود شیمیایی فسفات را وارد کشور کنیم.

وی ادامه داد: این امر در حالی اتفاق می‎افتد که کود فسفات هم بهره‎وری زمین را کاهش می‎دهد و هم زمین را تخریب می‎کند.

سردار نقدی بیان کرد: جایگزین کود فسفات، کود بیولوژیک است که از ترکیب نوعی کرم با فضولات گاوی تهیه می‎شود که بسیار مفید بوده و جایگزین بسیار مناسبی برای کود فسفات است و سازگاری بالایی را با محیط دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در صورتی که 40 هزار واحد 10 متر مربعی تولید کود با کرم را راه‎اندازی کنیم، می‎تواند جایگزین 600 هزار تن واردات کود فسفات شود.

سردار نقدی اعلام کرد: امسال ساخت 10 هزار واحد تولید کود کرمی در دستور کار جهادگران است که این تولید هم به صورت دادن تسهیلات به تولیدکنندگان و هم به صورت آموزش توسط گروه‎های جهادی در روستاها نیز انجام می‎شود. ساخت 2000 واحد تولیدی پرورش قارچ که هم بسیار مقوی و جایگزین خوب برای گوشت قرمز و هم بسیار کم‎هزینه و پر سود است، در دستور کار جهادگران قرار دارد.

آموزش ترویج کاهش فاصله کشاورزان با کشاورزان نمونه در برنامه جهادگران

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مهمترین برنامه در دست اجرای جهادگران طرح هجرت 92، آموزش ترویج کاهش فاصله کشاورزان در استان و کشور با کشاورزان نمونه است.

وی ابراز داشت: فاصله بسیار زیادی بین این دو قشر کشاورز ایجاد شده، به طوری که کشاورز نمونه سه یا حتی 12 برابر کشاورز معمولی سطح برداشت خود را افزایش داده است.

سردار نقدی بیان کرد: دلیل این افزایش هم استفاده از دانش روز و مفید است که در اردوهای جهادی یک گروه ویژه که از فارغ‌التحصیلان و اساتید کشاورزی تشکیل شده است، برنامه‎های آموزشی مورد نیاز کشاورزان را برای انجام مراحل کاشت، داشت و برداشت به صورت بهینه انجام می‎دهند تا فاصله بین کشاورزان معمولی و کشاورزان نمونه کم شود و تمامی کشاورزان ما به لطف خدا نمونه باشند.

انتهای پیام/83004/ب40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول