اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فاضل لاریجانی خبر داد

توسعه ارقام اقتصادی گیاهان دارویی در مازندران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آمل واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی گفت: مرکز رشد گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی آمل، توسعه ارقام تجاری گیاهان دارویی را مورد پژوهش قرار می‌دهد.

توسعه ارقام اقتصادی گیاهان دارویی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، فاضل لاریجانی بعدازظهر امروز در نخستین نشست شورای راهبردی مرکز رشد گیاهان دارویی این دانشگاه واقع در شهر رینه لاریجان با اعلام اینکه این نشست با هدف برنامه‌ریزی بلند مدت و میان مدت مرکز رشد شکل گرفته است، افزود: از تعدادی از متخصصین برای شرکت در این شورای راهبردی استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی مرکز رشد اظهار داشت: در نخستین قدم از برنامه‌های کوتاه مدت این مجموعه دانشگاهی، نقشه‌برداری از زمین‌های واگذار شده شورا و شهرداری رینه صورت گرفته است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه مجموعه‌ای از پژوهشگران برای شناسایی گیاهان مناسب اقلیم این مرکز وارد عمل شده‌اند، گفت: تکثیر و تولید گیاهان در مراحل بعدی برنامه‌های این مجموعه قرار دارد.

لاریجانی با اعلام اینکه در این طرح بنا داریم با پرداختن به  مسائل پژوهشی و علمی زمینه‌های تولیدی و اقتصادی را نیز در نظر بگیریم، یادآور شد: کتابچه مرکز رشد گیاهان دارویی توسط این واحد دانشگاهی تهیه و در اختیار اعضای شورا قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی با اشاره به اینکه 12 نفر از دانشجویان این واحد دانشگاه پایان‌نامه خود را به گیاهان دارویی اختصاص خواهند داد، تصریح کرد: این دانشجویان در رشته‌های کارشناسی ارشد رشته‌های مهندسی زراعت، شیمی و شیمی موادغذایی پایان‌نامه خود را با تکیه بر اجرا شدن این پروژه پیش خواهند برد.

وی با اعلام اینکه این دانشجویان در مرکز گیاهان دارویی رینه در زمینه نوع خاک و پوشش گیاهی این منطقه تحقیق کرده‌اند، از استقبال دانشجویان نسبت به ارائه پایان‌نامه خود در این زمینه خبر داد.

فاضل لاریجانی با تاکید بر اینکه نحوه رشد و توزیع گیاهان، تعیین گونه‌های اقتصادی منطقه و زمینه جایگزین کردن نمونه‌های تجاری گیاهان دارویی در این پروژه مورد بررسی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این پروژه در زمینه تهیه اسانس گیاهان دارویی عطردار مورد کاربرد در صنایع غذایی و لبنی را تحقیق و پژوهش خواهد کرد.

انتهای ‌پیام /86011/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول