اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار جمعی از خبرنگاران خبرگزاری فارس:

قدرت‌طلبان و لائیک‌ها به دنبال سوء‌استفاده از فضای مجازی هستند

آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار سرپرست خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی به همراه اعضای این مجموعه گفت: قدرت‌طلبان و لائیک‌ها به دنبال سوء‌استفاده از فضای مجازی هستند.

قدرت‌طلبان و لائیک‌ها به دنبال سوء‌استفاده از فضای مجازی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار جمعی از خبرنگاران خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی در محل دفتر امام جمعه مشهد اظهار کرد: خبرگزاری فارس با عنوان مرجع در عرصه ارتباطات رسانه‌ای مطرح است.

*خبرگزاری فارس پناهگاه امن انقلاب اسلامی است

وی با بیان اینکه فضای مجازی، میدان نفاق‌بازی برخی سودجویان قدرت‌طلب شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که بخش عمده‌ای از جریان‌های رسانه‌ای در قالب خبرگزاری، سایت و وبلاگ‌ها فضای مجازی را پر کرده و قسمت اعظم آنها در مسیر غیر اسلام و غیر نظام قرار گرفته‌اند.

امام جمعه مشهد افزود: متاسفانه امروز فضای مجازی میدان نفاق بازی‌های برخی سودجویان قدرت‌طلب، میدان شیطنت بازی‌های دشمن و نیز عرصه فعالیت‌های ناهنجار بسیاری از عوامل لائیک سیاسی شده است.

وی با تاکید بر اینکه خبرگزاری فارس پایگاه عظیم ارتباطاتی و رسانه‌ای است، تصریح کرد: امروز خبرگزاری فارس با عنوان پناهگاه امن انقلاب اسلامی مطرح بوده و امتیاز این خبرگزاری وجود نیروهای متعهد و متدین وابسته به انقلاب است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: خبرگزاری فارس با وجود نیروهای ارزشی خود نسبت به توزیع اخبار صحیح و ارزشی و نشر واقعیت‌ها و تحلیل‌های منطقی به نفع اسلام و نظام اسلامی اهتمام ویژه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری از خبرگزاری فارس با عنوان پناهگاه نیروهای متدین یاد کرد و گفت: مسئله‌ای که سبب احساس رضایت و خرسندی می‌شود این است که انتقال تجربیات خبرگزاری فارس به دیگران سبب ایجاد سایت و خبرگزاری‌های ارزشی دیگر شده است.

*تقطیع و تحریف در خبر بسترساز استفاده سوء مخالفان نظام است

وی با اذعان اینکه برخی رسانه‌ها با تقطیع و تحریف جملات در خبر زمینه را برای بهره‌برداری سوء سودجویان آماده می‌کنند، یادآور شد: امروز یکی از شگردهای شیطانی دشمنان و مخالفان، تقطیع و تحریف جملات و کلماتی است که از ناحیه ما صادر می‌شود.

امام جمعه مشهد مقدس تاکید کرد: صحبت‌های بنده چه در خطبه‌های نماز جمعه و چه در سخنرانی‌ها بیشتر تحلیلی بوده تا خطابی و از همین حیث نتیجه‌گیری از یک بحث یا لابه لای استدلا‌لهای منطقی و یا اینکه الفاظ و جملاتی بعد از تحلیل مطرح شود.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: بعضا میان جملات و حرف‌های ما جمله‌ای یافت می‌شود که برای مخالفان سیاسی کاربرد داشته و به نوعی تقطیع و تحریف در صحبت‌ها سبب تغییر ادبیات القایی و استفاده سوء از آن می‌شود؛ متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها با نشر این گونه اخبار فضا را برای استفاده مغرضانه برخی دیگر از سایت‌ها و وبلاگ‌ها مهیا می‌کنند.

وی اظهار کرد: یکی از این موارد مرتبط به صحبت‌های چندی پیش بنده درباره انتخابات بوده است، من در یکی از صحبت‌های خود گفته بودم که انتخابات تیغ دو لبه است، یک لبه کسی است که در انتخابات شرکت نکند و به دلیل ادا نکردن حق و تکلیف خود مواخذه می‌شود و لبه دیگر کسی است که در انتخابات شرکت کند و به عنصر خائن رای دهد، این فرد نیز به دلیل اینکه سرنوشت را به دست یک خائن سپرده مواخذه می‌شود و جهنمی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از رسانه‌ها این صحبت بنده را به صورت « هر کس در انتخابات شرکت نکند جهنمی است» منتشر کرد، اگرچه مفهوم این جمله همان صحبت بنده است اما تحریف صورت گرفته در حرف و بیان من سبب ایجاد مسائل و بحث‌هایی شد که عده‌ای می‌گفتند انتخابات در ایران با قهر و غلبه بوده و یا اینکه انتخابات اجباری و الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: نباید حرف‌ها و صحبت‌ها در خبر تقطیع و تحریف شود چرا که سبب سوء بهره‌برداری می‌شود، نکته قابل ذکر این است که خبر مذکور را بسیاری از روزنامه‌ها و سایت‌ها بدون مراجعه به ما برای صحت آن چاپ و منتشر کردند.

*خبرگزاری فارس با نشر صحیح خطبه نماز جمعه نوبت به سوء استفاده دیگران ندهد

آیت‌الله علم‌الهدی یکی از رسالت‌های مهم خبرگزاری فارس را انعکاس سریع و دقیق و همراه با صحت اخبار نماز جمعه دانست و تاکید کرد: خبرگزاری فارس اگر حرف‌ها و صحبت‌های ما را پیش از انتشار دیگران انعکاس دهد میدان را برای استفاده سوء و تحریف و تقطیع برخی رسانه‌ها تنگ می‌کند و نوبت به سوء استفاده دیگران نمی‌رسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری نماز جمعه مشهد مقدس را یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین نماز جمعه‌های کشور توصیف کرد و اذعان داشت: خبرگزاری فارس با عنوان یک خبرگزاری ارزشی و انقلابی که رسالتش توسعه انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن است باید در حوزه نشر اخبار خطبه‌های نماز جمعه به گونه‌ای عمل کند که نوبت به استفاده سوء برخی در فضای مجازی نرسد.

*توفیقات خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی در انتخابات

در این دیدار مریم سلیمی؛ سرپرست خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی از پوشش خبری گسترده و اطلاع‌رسانی کامل این خبرگزاری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا خبر داد و اظهار داشت: خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی با نیروهایی جوان و در عین حال با تجربه و متعهد در پوشش گسترده اخبار انتخابات با توجه به سه اصل دقت، صحت و سرعت عملکرد خوبی داشته است.

وی یادآور شد: برگزاری میزگردهای خبری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به میزبانی خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی و انتشار اخبار انتخاباتی استان در صفحه سراسری فارس از عملکردهای قابل توجه این مجموعه در زمان انتخابات بوده است.

سرپرست خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی از پوشش کامل اخبار و سفر کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد و تصریح کرد: همچنین پوشش کامل اخبار انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر در روز 24 خردادماه و تولید 80 خبر پوششی و تولیدی در صفحه خراسان‌رضوی در این روز از توفیقات این مجموعه بشمار می‌رود.

سلیمی گفت: خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی با پوشش مراسم خبری، کرسی‌های آزاداندیشی، تریبون‌های آزاد، مناظره و نشست‌های پرسش و پاسخ در سطح مشهد مقدس و شهرستان‌های خراسان‌رضوی و تولید مصاحبه با صاحب‌نظران سیاسی، اهتمام ویژه‌ای به انتشار اخبار دقیق و کامل انتخابات داشته است.

به گفته سرپرست خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی، مصاحبه با چهره‌های فعال سیاسی و مورد تایید نظام اسلامی پیرامون حماسه 24 خرداد ماه و نهایتا اعلام دقیق و سریع نتایج انتخابات از دستاوردهای تلاش‌های بی‌دریغ مجموعه ارزشی و جوان خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی است.

انتهای پیام/70023/ج40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول