اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز اسناد کرمان:

6 نمایشگاه مجازی اسناد کرمان راه‌اندازی شد

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌شرق در کرمان گفت: تاکنون 6 نمایشگاه مجازی اسناد در کرمان راه‌اندازی شده است.

6 نمایشگاه مجازی اسناد کرمان راه‌اندازی شد

محمود شفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌شرق در کرمان مطابق با برنامه‌های استراتژیک سازمان اسناد و کتابخانه ملی نمایشگاه‌های متعددی برای چهار فصل سال پیش‌بینی کرده است.

وی عنوان کرد: نمایشگاه اسناد تاریخی کرمان نخستین نمایشگاه از 30 نمایشگاه در نظر گرفته شده سال جاری است که به مناسبت گرامیداشت روز اسناد ملی در اردیبهشت ماه در محل مدیریت اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کرمان برگزار شد.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌شرق در کرمان ابراز داشت: برای برگزاری همایش‌هایی با موضوع اسناد برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که پس از تایید سازمان مرکزی و در صورت تامین اعتبار برگزار می‌شوند.

شفیعی افزود: با توجه به قدمت زیاد و فرسودگی ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌شرق در کرمان اسناد تاریخی موجود در این مرکز در محل مناسب و با شرایط استاندارد و کنترل شده دما، نور و رطوبت در ایمنی کامل آرشیو و نگهداری می‌شوند.

وی تصریح کرد: طی قفسه‌گذاری و ساماندهی و قرار دادن تمام اسناد در پیش آرشیو مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌شرق در کرمان که در چند ماه اخیر صورت گرفت، میزان آسیب دیدن اسناد به حداقل ممکن رسیده است، اما با تمام تدابیری که در این زمینه صورت گرفته این امر مسلم است که در سال‌های آینده با انتقال بیشتر اسناد راکد ادارات به این مرکز نیاز به ساختمانی نوساز با فضای وسیع و مجهز ضروری و غیر قابل اجتناب است.

این مسئول با اشاره به مهمترین فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌شرق در کرمان ابراز داشت: چاپ و انتشار 9 جلد کتاب، ارائه هشت طرح پژوهشی محققان و پژوهشگران کرمان برای تایید به شورای پژوهشی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، از جمله این فعالیت‌ها است.

شفیعی تهیه و راه‌اندازی شش نمایشگاه مجازی اسناد کرمان و درج آنها در سایت‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی و سایت استانی مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق و تهیه کتابچه فهرست موضوعی اسناد موجود آرشیو کرمان بر حسب عنوان، سال و شماره بازیابی برای ارائه به پژوهشگران و مراکز دانشگاهی استان کرمان را از دیگر برنامه‌های این مرکز برشمرد.

وی عنوان کرد: طرح‌های پژوهشی با موضوعات مختلف برای ارسال به شورای پژوهش در دست بررسی است  و در آینده‌ای نزدیک چهار طرح پژوهشی به این شورا ارسال می‌شوند.

شفیعی ابراز داشت: در حال حاضر احداث یک ساختمان نوساز و استاندارد با فضای کافی و مناسب برای نگهداری از اسناد موجود و اسنادی که در آینده به این مرکز منتقل می‌شوند، مهمترین چالش سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور در کرمان است، معضلی که 20 سال است، همزاد و همراه این سازمان در کرمان بوده است.

وی عنوان کرد: با توجه به مصوبه دولت در زمینه استفاده از ساختمان‌های مازاد دستگاه‌های دولتی در استان‌ها که به استانداری‌ها ابلاغ شده است، استانداری‌ها باید نسبت به گرفتن ساختمان‌های بلااستفاده و مازاد از سایر دستگاه‌ها اقدام کرده و این مکان‌ها را در اختیار این سازمان قرار دهند که تاکنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/80019/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول