اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

واکنش علمای اهل سنت گلستان به کشتار شیعیان به دست سلفی‌ها

با شدت گرفتن کشتار مسلمانان در عراق، سوریه، لبنان و مصر، علمای اهل سنت گلستان این کشتارها را محکوم کردند.

واکنش علمای اهل سنت گلستان به کشتار شیعیان به دست سلفی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، کشتار مسلمانان توسط سلفی‌های افراطی از سال‌های گذشته به ویژه پس از حضور اشتغال‌گران در افغانستان و عراق شدت یافت و در روزهای گذشته با کشتار شیعیان مصر وارد مرحله جدیدی شد.

این کشتارها البته با محکومیت علمای دین در اقصی نقاط جهان مواجه شد و در استان گلستان نیز علمای اهل سنت این نوع رفتارها را محکوم کرده و آن را مغایر با دین مبین اسلام و فرمایشات رسول گرامی اسلام (ص) دانستند.

مسلمانان باید در برابر تفرقه‌انگیزی‌های دشمنان هوشیار باشند

امام جمعه اهل سنت نگین‌شهر گفت: متاسفانه نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جهان‌خوار به تفرقه‌اندازی بین امت اسلامی مبادرت کرده و از زمانی که اشغالگران در افغانستان و عراق حضور یافتند به برخی از اهداف تفرقه‌انگیزانه و تعصبات قومی خود دست یافته‌اند.

آخوند ابوبکر خوجملی اظهار داشت: عده‌ای تندرو و افراطی برادران دینی خود را در کشورهای همسایه به خاک و خون می‌کشند که در حقیقت در راستای اهداف شوم استکبار جهانی و نظام سلطه است.

وی افزود: بارها امام راحل و خلف شایسته او، مقام معظم رهبری، این هشدار را به امت اسلامی داده‌اند که در برابر این تفرقه‌انگیزی‌ها هوشیار باشند.

کشتار مسلمانان شیعه و سنی محکوم است

امام جمعه اهل سنت نگین‌شهر خاطرنشان کرد: عده‌ای فریب این نقشه‌ها را می‌خورند و به اعمال تروریستی و کشتار مسلمانان شیعه و سنی روی می‌آورند که این اقدامات بسیار محکوم است.

خوجملی تاکید کرد: امت اسلامی باید هوشیاری خود را در برابر این تفرقه‌انگیزی‌ها حفظ کرده و افراطی‌گری را نفی کند.

به گفته وی، امام راحل، مقام معظم رهبری و ایران اسلامی منادی وحدت در جهان اسلام هستند.

 مسلمانان برادرند و باید از تفرقه پرهیز کنند

امام جمعه اهل سنت آق‌قلا نیز گفت: مسلمانان طبق فرمایش قرآن، پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه (ع) برادر یکدیگرند و باید با هم به صلح و سازش پرداخته و از تفرقه و کینه پرهیز کنند.

آخوند عبدالحی میرزاعلی افزود: دشمنان اسلام از هر حیله و نیرنگی برای اختلاف‌افکنی بین مسلمانان بهره می‌گیرند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی، انگلیس مکار و رژیم پلید صهیونیستی در کشورهای اسلامی تفرقه ایجاد می‌کنند، اظهار داشت: بیشتر جنگ‌ها و اختلاف‌ها در کشورهای اسلامی است.

مسلمانان به جای برادرکشی باید با دشمنان اسلام بجنگند

امام جمعه اهل سنت آق‌قلا تاکید کرد: مسلمانان باید به قرآن، پیامبر گرامی اسلام و فرمایشات مقام معظم رهبری پناه بیاورند و از تفرقه بین خود جلوگیری کنند.

میرزاعلی خاطرنشان کرد: مسلمانان در برابر اختلاف‌افکنی‌های دشمنان باید با یکدیگر دوست و برادر بوده و با هم تعامل و همفکری داشته باشند.

به گفته وی، امت اسلامی باید با یکدیگر متحد بوده و به جای اینکه در برابر برادر دینی بایستند در برابر دشمنان اسلام قرار بگیرند.    

انتهای پیام/83003/ج40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول