اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

انقلاب فرهنگی در مدارس

دکتر جواد باهنر عضو شورای انقلاب و دبیر ستاد انقلاب فرهنگی در گفت و گویی در زمینه لزوم انقلاب فرهنگی در مدارس گفت انقلاب فرهنگی به طور اعم شامل مدارس هم باید باشد.

انقلاب فرهنگی در مدارس

رخدادهای 5 تیر 1359

چکیده

  • عاملان بمب گذاری های اخیر تهران که به کشته شدن چند تن و مجروحیت گروهی دیگر انجامید شناسایی و دستگیر شدند و با دستگیر شدن آنها شبکه ترور شخصیت ها و مقامات نیز کشف شد .
  • منطقه سنندج تا مریوان توسط ستون ارتشی و سپاه پاکسازی شد و مهاجمین ضد انقلاب که در این مناطق موضع گرفته بودند کشته شده و یا به داخل عراق متواری شدند .
  • موشه گولان یکی از اعضای برجسته سرویس های مخفی ارتش رژیم صهیونیستی به دست نیروهای فلسطینی به قتل رسید .
  • یونایتد پرس امروز در خبری به نقل از روزنامه کویتی الانبا گزارش داد سازمان بین المللی مافیا که یک سازمان جنایی تروریستی است درصدد ترور آیت الله خلخالی است .
  • آیت الله  باهنر عضو شورای انقلاب و دبیر ستاد انقلاب فرهنگی گفت : همزمان با دانشگاه ها باید در مدارس نیز انقلاب فرهنگی رخ دهد . 
  • امروز 5 نفر از قاچاقچیان حرفه ای معروف و گردانندگان مراکز فساد و تباهی در دادگاه ویژه محاکمه و به حکم آیت الله خلخالی محکوم به اعدام شده و این حکم بلافاصله در مورد محکومین اجرا شد .
  • اتومبیل حامل نیروهای سپاه پاسداران نقده که از اشنویه عازم نقده بود در نزدیکی روستای سیلوان از توابع اشنویه بر اثر انفجار مین منهدم شد و به قرار اطلاع در این واقعه 5 پاسدار از جمله فرمانده سپاه نقده به شهادت رسیدند .
  • استاندار کهکیلویه و بویر احمد خبر صدای آمریکا مبنی بر درگیری عشایر این استان با سپاه و کشته شدن 19 پاسدار در این درگیری را به شدت تکذیب کرد .
اعدام 2 تن از اعضای گروه براندازی در ارتش

دو تن از بنیان گذاران شبکه براندازی در پادگان پیرانشهر اعدام شدند . دادگاه انقلاب ارتش با انتشار اطلاعیه ای ضمن اعلام این خبر تاکید کرد : این دو تن از بنیانگذاران و سران شبکه براندازی بودند که قصد داشتند با تصرف پادگان های پیرانشهر و جلدیان و نیز ترور فرماندهان این پادگان ها و از طریق ارتباط با سران حزب دمکرات و افسران فراری ارتش اسرار نظامی را در اختیار دشمن قرار دهند . (1)

کشف شبکه ترور و بمب گذاری در تهران

عاملان بمب گذاری های اخیر تهران که به کشته شدن چند تن و مجروحیت گروهی دیگر انجامید شناسایی و دستگیر شدند و با دستگیر شدن آنها شبکه ترور شخصیت ها و مقامات نیز کشف شد . افراد دستگیر شده که یک تیم 5 نفری را تشکیل می دهند در رابطه با جاسوسان و عوامل رژیم بعث عراق در تهران دستگیر شده اند .  (2)

 

دکتر جواد باهنر عضو شورای انقلاب و دبیر ستاد انقلاب فرهنگی در گفت و گویی در زمینه لزوم انقلاب فرهنگی در مدارس گفت انقلاب فرهنگی به طور اعم شامل مدارس هم باید باشد برای این که در هر حال قسمت مهمی از بار فرهنگی را در جهت فکر ، اندیشه ، بینش و جهت گیری ها  و خصلت هایی که فرد باید پیدا بکند در مدارس فرا می گیرد و از طرفی مدارس پایه و زیر بنا برای دانشگاه ها است و دانشگاه در حقیقت ادامه کار و راه مدارس است .
رئیس جمهور به زندان رفت

دکتر ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور با حضور در زندان قصر از محل نگهداری مواد مخدر کشف شده بازدید کرد . بنی صدر به هنگام ورود به زندان قصر از سوی آیت الله خلخالی ، رئیس زندان قصر و رئیس زندان های کل کشور مورد استقبال قرار گرفت .

در این دیدار بنی صدر در پاسخ به این که گروهی از مردم خواستار انتصاب آیت الله خلخالی برای مبارزه با گرانفروشی هستند گفت : گرانفروشی علل و اسباب دارد و مانند تب و اگر عوامل را از بین نبریم تب از بین نمی رود ، اقتصاد ما وابسته به خارج است ، مواد ما از خارج میاید و باید مستقل بشود ، ما در داخل پول خرج می کنیم برای اینکه بیکاری را از بین ببریم و کار ایجاد کنیم و وقتی کار ایجاد شد قدرت خرید هم بالا می رود اما تولید کم است و از خارج هم واردات کم است و در نتیجه  خود به خود قیمت بالا می رود .

رئیس جمهور ادامه داد : ما تدابیری برای مقاومت در برابر فشار اقتصادی آمریکا اندیشیده ایم و امیدواریم مسئله گرانی بخصوص گرانی گوشت در شهرها حل شود . (3)

پاکسازی راه سنندج – مریوان

منطقه سنندج تا مریوان توسط ستون ارتشی و سپاه پاکسازی شد و مهاجمین ضد انقلاب که در این مناطق موضع گرفته بودند کشته شده و یا به داخل عراق متواری شدند . بر اساس گزارش های رسیده یک ستون ارتشی به همراه سپاه پاسداران و پیش مرگان کرد مسلمان از سنندج به طر ف مریوان حرکت کردند و در این مسیر ضمن پاکسازی منطقه از ضد انقلاب وارد مریوان شدند . این ستون مرکب از سپاه و ارتش هنگام عبور با نیروهای عراقی درگیر شدند که طی آن تلفات سنگینی به مزدوران بعثی وارد آمد . (4)

ترور عضو برجسته ارتش مخفی اسرائیل

موشه گولان یکی از اعضای برجسته سرویس های مخفی ارتش اسرائیل به دست نیروهای فلسطینی به قتل رسید . یک سخنگوی رسمی رژیم صهیونیستی ضمن تائید این خبر گفت : موشه گولان علاوه بر عضویت در سرویس های مخفی سرگرد ذخیره نیروی زرهی ارتش اسرائیل نیز بود . (5)

توطئه برای ترور آیت الله خلخالی

یونایتد پرس امروز در خبری به نقل از روزنامه کویتی الانبا گزارش داد سازمان بین المللی مافیا که یک سازمان جنایی تروریستی است درصدد ترور آیت الله خلخالی است . در این گزارش آمده است هدف مافیا از ترور آیت الله خلخالی انتقام خون ده ها تن از بازرگانان مواد مخدر است که طی مدت زمان کوتاهی با حکم خلخالی اعدام شده اند . (6)

اعدام 5 قاچاقچی مواد مخدر

گفتنی است امروز نیز 5 نفر از قاچاقچیان حرفه ای معروف و گردانندگان مراکز فساد و تباهی در دادگاه ویژه محاکمه و به حکم آیت الله خلخالی محکوم به اعدام شده و این حکم بلافاصله در مورد محکومین اجرا شد . (7)

 

یونایتد پرس امروز در خبری به نقل از روزنامه کویتی الانبا گزارش داد سازمان بین المللی مافیا که یک سازمان جنایی تروریستی است درصدد ترور آیت الله خلخالی است . در این گزارش آمده است هدف مافیا از ترور آیت الله خلخالی انتقام خون ده ها تن از بازرگانان مواد مخدر است که طی مدت زمان کوتاهی با حکم خلخالی اعدام شده اند .
انقلاب فرهنگی شامل مدارس هم می شود

دکتر جواد باهنر عضو شورای انقلاب و دبیر ستاد انقلاب فرهنگی در گفت و گویی در زمینه لزوم انقلاب فرهنگی در مدارس گفت انقلاب فرهنگی به طور اعم شامل مدارس هم باید باشد برای این که در هر حال قسمت مهمی از بار فرهنگی را در جهت فکر ، اندیشه ، بینش و جهت گیری ها  و خصلت هایی که فرد باید پیدا بکند در مدارس فرا می گیرد و از طرفی مدارس پایه و زیر بنا برای دانشگاه ها است و دانشگاه در حقیقت ادامه کار و راه مدارس است . (8)

اعلام عزای عمومی در اهواز

درپی انفجار مهیب خیابان امام خمینی اهواز شاهدان عینی این حادثه گفتند دو نفر موتور سوار بمب پرقدرت محتوی تی ان تی را در زیر اتومبیلی قرار داده و فرار کرده اند . بر اثر انفجار بمب 9 نفر به شهادت رسیده و بیش از 50 نفر نیز مجروح شده اند . به دنبال این حادثه در اهواز عزای عمومی اعلام شد . (9)

فرمانده سپاه نقده به شهادت رسید

فرماندار نقده در گفت و گویی اعلام کرد : اتومبیل حامل نیروهای سپاه پاسداران نقده که از اشنویه عازم نقده بود در نزدیکی روستای سیلوان از توابع اشنویه بر اثر انفجار مین منهدم شد و به قرار اطلاع در این واقعه 5 پاسدار به شهادت رسیدند . در این انفجار علی علمی فرمانده سپاه پاسداران نقده نیز به شهادت رسیده است . (10)

خبر رادیو صدای آمریکا تکذیب شد

استاندار کهکیلویه و بویر احمد خبر صدای آمریکا مبنی بر درگیری عشایر این استان با سپاه و کشته شدن 19 پاسدار در این درگیری را به شدت تکذیب کرد . وی خبر صدای آمریکا را شایعه پراکنی در جهت ایجاد تفرقه میان مردم منطقه ارزیابی کرد . (11)

کشته شدن 4 عضو کومله

4 نفر از افراد مسلح کومله در برخورد با نیروهای نظامی در منطقه اشنویه به هلاکت رسیده و 5 نفر دیگر نیز دستگیر شدند . (12) گزارش دیگر نیز حاکیست ده نفر از همکاران و افراد احزاب مسلح کردستان خود را به سپاه معرفی کرده و اسلحه های خود را تحویل دادند . (13)

پی نوشت :

1- کیهان ، 5 تیر 1359 ، صفحه 2

2- اطلاعات ، 5 تیر 1359 ، صفحه 2

3- اطلاعات ، 5 تیر 1359، صفحه 2

4- اطلاعات ، 5 تیر 1359 ، صفحه 11

5- اطلاعات ، 5 تیر 1359 ، صفحه 1

6- اطلاعات ، 5 تیر 1359 ، صفحه 2

7- کیهان ، 5 تیر 1359 ، صفحه 13

8- اطلاعات ، 5 تیر 1359 ، صفحه 11

9- اطلاعات ، 5 تیر 1359 ، صفحه 3

10- اطلاعات ، 5 تیر 1359 ، صفحه 3

11- اطلاعات ، 5 تیر 1359 ، صفحه 3

12- اطلاعات ، 5 تیر 1359 ، صفحه 3

13- اطلاعات ، 5 تیر 1359 ، صفحه 3

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول