اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی چهارمحال وبختیاری:

فعالیت 8 مرکز مشاوره در کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری ازفعالیت 8 مرکز مشاوره در کمیته امداد امام خمینی در سطح این استان خبر داد.

فعالیت 8 مرکز مشاوره در کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری

حمزه علی شریف پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: مرکز مشاوره کمیته امداد در سال 77 با جذب مشاور در شهرکرد کار خود را آغاز کرد و در سال 82 تمامی شهرستان‌های استان و حتی مناطق محروم تحت پوشش  توانستند به  مشاور دسترسی پیدا کنند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر 8 مرکز مشاوره تحت نظر کمیته امداد امام خمینی در سطح این استان فعال است گفت: در شهرستان‌های تازه تاسیس بن و سامان نیز بلافاصله بعد از استقرار مرکز کمیته امداد مراکز مشاوره نیز فعال خواهد شد.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری از بهرمندی 2 هزار و 107 نفر از مددجویان از بخش مشاوره خبر داد و خاطر نشان کرد: این تعداد چندین جلسه به صورت انفرادی و گروهی مشاوره دریافت کردند و به مشکلات آنان رسیدگی شد.

شریف پور ادامه داد: حدود 3 هزار و 570 نفر نیز از خدمات راهنمایی کمیته استفاده کردند و با مشکلاتی مانند راهنمایی تحصیلی و شغلی با انجام مشاوره و راهنمایی یک یا دو روزه مشکلاتشان برطرف شد.

این مسئول با اشاره با اینکه انجام مشاوره در این مراکز هزینه‌ای ندارد ابراز داشت: انجام مشاوره برای افراد تحت پوشش و سایر افراد رایگان است و چنانچه مراجعی بخواهد از مراکز مشاوره خصوصی  استفاده کند کمیته امداد هزینه 5 جلسه مشاوره را متقبل می‌شود.

وی مشاوره برای زنان بی سرپرست را از جمله مشاوره‌های متداول در مراکز مشاوره وابسته به کمیته امداد برشمرد و اذعان داشت: مشاوره ازدواج و تشویق برای ازدواج مجدد خانم‌های بی سرپرست، تربیت فرزندان، مشاوره تحصیلی و شغلی، بررسی آسیب‌های اجتماعی، آموزش ترک اعتیاد و مشاوره برای دختران بازمانده از تحصیل از دیگر خدمات این نهاد مقدس است.

شریف پور از ارائه مشاوره قبل از اعطای تسهیلات ازدواج خبر داد و تاکید کرد: برای جوانانی که در شرف ازدواج هستند جلساتی به صورت گروهی و در قالب اردوهای یک روزه در نظر گرفته شده که ضمن آموزش گواهی صادر می‌شود و با ارائه آن جهیزیه اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/68006/صا40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول