اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد

مشارکت 45 هزار نفر روز دانش‌آموز کردستانی در طرح هجرت 3

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از مشارکت 45 هزار نفر روز دانش‌آموزان استان در فعالیت‌های مرتبط با طرح هجرت 3 و بهسازی و نوسازی مدارس خبرداد.‌‌‌

مشارکت 45 هزار نفر روز دانش‌آموز کردستانی در طرح هجرت 3

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سالار عرفانی‌نسب پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح اردوهای طرح هجرت 3 در مجتمع فرهنگی ورزشی اوراز سنندج اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 100 هزار دانش‌آموز کردستانی از برنامه‌ها و خدمات پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی بهره‌مند شود.

وی افزود: در تابستان 92 و به منظور پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان استان در مناطق 16 گانه آموزش و پرورش استان 245 پایگاه اوقات فراغت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان تصریح کرد: وجود بیش از 267 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی ظرفیت بالایی را برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی در استان فراهم کرده است و با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم می‌توان با بالفعل کردن این توانمندی‌ها گام‌های بلندی را برای توسعه و تعالی استان برداشت.

عرفانی‌نسب خاطرنشان کرد: آشنا کردن دانش‌آموزان با مبانی دینی، اعتقادی و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی آنان همواره از اولویت‌های این اداره کل بوده و در سال جاری نیز با محوریت مدارس قرآنی و پایگاه‌های اوقات فراغت این مهم پیگیری می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به فعالیت‌ها و خدمات گروه‌های جهادی طی چند سال اخیر در سطح مدارس استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اقدامات ارزنده‌ای توسط سازمان بسیج سازندگی و سازمان بسیج دانش‌آموزی در خصوص بهسازی و تعمیر مساجد و اماکن آموزشی استان شده است و امیدواریم با انسجام همه دستگاه‌های متولی امر شاهد توسعه هرچه بیشتر این فعالیت‌ها باشیم.

عرفانی‌نسب افزود: در فصل تابستان و به منظور بهسازی و تعمیر اماکن آموزشی 45 هزار نفر روز سهمیه برای استان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت‌های عمرانی و بهسازی مدارس سعی شده است از ظرفیت 141 فرهنگی نیز برای ارائه خدمات آموزشی، کمک درسی و جبرانی برای دانش‌آموزان مناطق محروم استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: هم‌اکنون 267 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در سطح استان مشغول به علم آموزی بوده و امکانات و برنامه‌ریزی‌های کنونی فقط 100 هزار نفر از این جمعیت را پوشش می‌دهد که امید است با ‌تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی امور جوانان شاهد ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌ها و برنامه‌های ویژه اوقات فراغت در استان باشیم.

انتهای پیام/79006/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول