اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مصاحبه با فارس بخوانید

گفت‌وگو با فوتبالیست مازندرانی که در پرتاب اوت خبره است

حامد رمضانی فوتبالیست قائمشهری یکی از فوتبالیست‌های نادر کشورمان است که در پرتاب نوع جدید اوت با دست خبره است.

گفت‌وگو با فوتبالیست مازندرانی که در پرتاب اوت خبره است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، پرتاب اوت دستی یکی از روش‌ها برای شروع مجدد در بازی فوتبال محسوب می‌شود که به گونه‌های مختلفی توسط بازیکنان پرتاب می‌شود.

یکی از این نوع پرتاب‌ها، پرتاب اوت دست آکروباتیک یا پشتکی است که امروزه در فوتبال ایران و جهان معدود بازیکنی را می‌توان یافت که مهارتی در این نوع پرتاب‌ها داشته باشد.

در لیگ برتر کشورمان از این بین نام حامد رمضانی فوتبالیست باتجربه قائمشهری که به تازگی در فصل نقل و انتقالات موفق شد خود را به لیگ برتر برساند به چشم می‌خورد.

او در سهمیه بازیکنان امیدها خود را به جمع بزرگان و مازندرانی‌های تیم صبای قم قرار داد و توجه محمد مایلی‌کهن یکی از مربیان جوانگرا و بازیکن‌ساز کشور را به خود جلب کرد.

رمضانی این روزها با انگیزه زیادی تمرین می‌کند تا فصل آینده مورد توجه کادر و سرمربی تیم ملی امید قرار گیرد.

از این رو به سراغ حامد رمضانی پدیده فوتبال مازندران رفتیم و با او هم کلام شدیم که شما را به خواندن این گفت‌وگو دعوت می‌کنیم.

فارس: چطور شد به صبای قم پیوستید و قرارداد امضا کردید؟

برای فصل جدید چند پیشنهاد خوب داشتم حتی با پرسپولیس تهران یک هفته‌ای تمرین کردم و شرایط به گونه‌ای نبود بمانم و در نهایت تصمیم گرفتم برای پیشرفت فوتبالم به صبای قم بروم و از این بابت خدا را شاکرم که در این تیم در کنار مایلی‌کهن و بازیکنان بزرگی هستم.

فارس: شنیدیم تیم صبا برای آماده‌سازی و بدنسازی بازیکنان در سرعین اردبیل اردو زد؟

بله، در سرعین اردبیل هستیم و روزی سه جلسه تمرین می‌کنیم، شرایط خیلی خوب زیر نظر مایلی کهن پیش می‌رود و تمرینات بدنسازی را انجام می‌دهیم.

با توجه به مناسب بودن موقعیت جغرافیایی این منطقه و ارتفاع از سطح دریا و تمرینات هوازی، تیم صبا یک هفته دراربیل اردو زده و بازی تدارکاتی با تیم‌های منتخب اردبیل انجام دادیم و قرار است یک بازی با تیم فجر سپاسی داشته باشیم تا بتوانیم در شروع فصل جدید نتایج خوبی را بگیریم.

فارس: کار کردن با محمد مایلی‌کهن چگونه است؟

مایلی‌کهن از مربیان بزرگ کشور، انسان متدین و با شخصیتی است و من همیشه دوست داشتم با او و علی دایی کار کنم و توانستم به یکی از آرزوهای خودم برسم و کار کردن در کنار او از افتخارات ورزشی‌ام محسوب می‌شود، مایلی کهن بسیار جوانگرا و جوان‌پسند است و تا به اینجا از عملکردم رضایت دارد و در صحبت‌هایش در مورد من گفتند امسال از تو یک پدیده می‌سازم.

فارس: شما از جمله بازیکنانی هستید که پرتاب اوت دست آکروباتیک انجام می‌دهید در مورد این پرتاب بگوید نخستین بار کجا این حرکت را انجام دادید؟

من آن را زمانی که در تیم جوانان استقلال تهران زمان مربیگری آرش رفیعی و منصوریان بودم یاد گرفتم، حدود هشت ماه هر روز تمرین کردم تا توانستم یاد بگیرم و حتی یک خاطره بدی هم از این پرتاب دارم در زمان تمرین این حرکت دستم شکست.

در اینجا جا دارد از دوست خوبم صابر اسماعیل‌پور یادی داشته باشم و تشکر کنم که از مشوقانم در این زمینه بود، او یکی از هافبک‌های وسط خوب مازندرانی است که سال‌های آینده بیشتر از او خواهید شنید.

فارس: روزی چند ساعت این پرتاب را تمرین می‌کنید؟

من هر روز بعد از تمرین با تیم یک ساعت به صورت اختصاصی این پرتاب را انجام می‌دهم و مایلی‌کهن زمانی که نخستین بار این پرتاب را سر تمرین انجام دادم تاکید کرد به طور جدی هر روز بعد از تمرین حداقل یک ساعتی پرتاب داشته باشم و تمرین کنم.

فارس: چه تفاوتی پرتاب آکروباتیک با پرتاب‌های بلند اوت دست دارد و بیشترین فشار به چه قسمتی از بدن بازیکن وارد می‌شود؟

بیشترین فشار به کمر بازیکن پرتاب‌کننده وارد می‌شود و علاوه بر جذابیتی که دارد تفاوتش با پرتاب اوت، نحوه عدم تشخیص مدافعان حریف در مکان و زمان فرود آمدن توپ است که یک نوع تاکتیک تیمی به کار می‌رود و با جاگیری درست مهاجم و فرار از تله آوسایت، مهاجم به راحتی به توپ می‌رسد.

فارس: تا به حال چند پاس گل با این نوع پرتاب دادید؟

در رده پایه پاس گل زیادی دادم ولی سال پیش در شهرداری اراک در لیگ یک با این پرتاب اوت دستی سه پاس گل دادم، چند روز پیش در بازی تدارکاتی در اردبیل سه پاس گل در یک بازی دادم.

=============

مصاحبه از مهدی رضی

=============

انتهای پیام/2296/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول