اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رایزنی‌های روسیه و اکوادور در مورد سرنوشت اسنودن

وزیر خارجه اکوادور از انجام رایزنی‌هایی با مقامات روسی در خصوص سرنوشت «ادوارد اسنودن» خبر داد، ضمن اینکه آمریکا همچنان در تلاش برای متقاعد کردن مسکو برای استرداد وی است.

رایزنی‌های روسیه و اکوادور در مورد سرنوشت اسنودن

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ریکاردو پاتینیو" وزیر امور خارجه اکوادور اعلام کرد که رایزنی‌هایی با مقامات روسی پیرامون وضعیت "ادوارد اسنودن" مامور سابق سازمان سیا، در حال انجام است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران یادآور شد که طی روزهای اخیر مذاکرات مفصلی در خصوص سرنوشت اسنودن با مقامات روسی صورت گرفته است، ولی در خصوص نتیجه این مذاکرات چیزی به زبان نیاورده و تنها افزود: این رایزنی‌ها فعلا نتیجه مشخصی نداشته اند.

روز جمعه نیز رسانه‌های گروهی روسی اعلام کردند که مقامات دیپلماتیک روسیه، اکوادور، ونزوئلا و کوبا در حال رایزنی پیرامون وضعیت بوجود آمده در مورد اسنودن هستند، ولی محتوای این مذاکرات فاش نشده است.

اداورد اسنودن که در آمریکا متهم به فاش کردن اطلاعات محرمانه در خصوص برنامه‌های گسترده جاسوسی سرویس‌های امنیتی-اطلاعاتی این کشور است، همچنان در بخش ترانزیت فرودگاه مسکو بسر برده و در انتظار پاسخ دولت اکوادور به اعطای پناهندگی به وی است. او در تاریخ 23 ژوئن از هنگ کنگ به روسیه پرواز کرد.

این درحالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که این کشور از تلاش خود به منظور متقاعد کردن روسیه در خصوص استرداد اسنودن دست بر نخواهد داشت.

"پتریک ونتریل" گفت: تماس‌ها با مقامات روسی در این رابطه از طریق کانال‌های دیپلماتیک همچنان ادامه خواهد داشت.

این دیپلمات آمریکایی همچنین خبر برخی رسانه‌ها در مورد اینکه گویا «ویلیام برنز»، معاون وزیر خارجه و سفیر سابق این کشور در مسکو برای مذاکره در خصوص تحویل اسنودن به روسیه سفر کرده است، را تکذیب نمود.

"ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه پیش از این اعلام کرده است که این کشور قصد ندارد اسنودن را به طرف آمریکایی استرداد کند، چرا که توافقنامه‌ای در این زمینه با دولت آمریکا منعقد نشده که روسیه را موظف به بازگرداندن اسنودن کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول