اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

دانش‌آموزان ابتدایی با لباس فرم راهی مدارس می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دانش‌آموزان ابتدایی تا مقطع ششم در سال تحصیلی آینده با لباس فرم که برای آنها تعریف شده و در حال تهیه است راهی مدارس می‌شوند.

دانش‌آموزان ابتدایی با لباس فرم راهی مدارس می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده صبح امروز در نشست مطبوعاتی با جمعی از خبرنگاران خبرگزاری‌های اردبیل اظهار داشت: افزایش مدارس خاص اعم از استعدادهای درخشان، نمونه دولتی و شاهد و همچنین هیئت امنایی یکی از اولویت‌های ما بوده که در قالب اجرای نظام 3، 3، 3،‌ 3 به آن دست یافته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه توسعه هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای 55 درصد گرایش در پایه دوم و سوم متوسطه به سمت هنرستان‌هاست که این میزان گرایش در سطح کشور بی‌نظیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از استقرار مدارس در روی نقشه در قالب یک نرم‌افزار جامع خبر داد و یادآور شد: بر همین اساس سازماندهی فضا، نیروی انسانی و توازن دانش‌آموزان حاضر در مدارس انجام شده و دانش‌آموزان به راحتی می‌توانند به نزدیک‌ترین مدارس محل زندگی خود دسترسی داشته باشند.

محمود‌زاده گفت: با بهره‌گیری از این سیستم و روش مدارس پر تراکم با انباشت دانش‌آموز و مدارس با کمترین میزان دانش‌آموز دقیقاً شناسایی شده و یک مدیریت فضا، نیروی انسانی و دانش‌آموزان را اجرایی خواهیم کرد.

این مسئول عنوان کرد: از 15 تا 17 تیر ماه اجلاسیه روسای آموزش و پرورش در کشور برگزار خواهد شد و ما با حضور مدیران و عوامل مدیریتی آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان در این اجلاس سه روزه شرکت کرده و با جدید‌ترین دیدگاه‌ها و نقطه نظرات عالی‌ترین مسئولان کشوری و وزارتخانه آشنا خواهیم شد.

شهریه مدارس خاص شناور و متفاوت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به بحث داغ و متداول امروزی شهریه مدارس خاص و غیر‌دولتی اشاره کرد و بیان داشت: در وهله اول باید بگوییم که دریافت هرگونه شهریه در مدارس دولتی ممنوع است.

محمود‌زاده افزود: در این مدارس فقط حق بیمه 3 هزار تومانی و پول کتاب در مقطع ابتدایی از والدین دریافت می‌شود و به غیر از آن هیچ مدرسه‌ای حق ندارد در هنگام ثبت نام شهریه‌ای را دریافت کند.

وی تصریح کرد: ‌مدارس خاص نظیر استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، شاهد و هیئت امنایی دارای شهریه مصوبه ثابت، شهریه فوق برنامه و همچنین دریافت هزینه سرویس و پول لباس هستند و خارج از این هیچ مدرسه‌ای حق ندارد مبلغ مازاد دریافت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: در مدارس نمونه دولتی 40 درصد شهریه ثابت و 60 درصد شهریه فوق برنامه به همراه پول لباس و هزینه سرویس دانش‌آموزان دریافت می‌شود.

محمود‌زاده از متحد‌الشکل شدن لباس دانش‌آموزان مدارس دخترانه و پسرانه خبر داد و گفت:‌ البته اینکه تمام مدارس لباس یک‌ رنگ بپوشند مدنظر نیست بلکه در داخل یک مدرسه باید رنگ لباس یکسان باشد که این طرح با هدف حمایت از تولید داخلی اعم از خرید پارچه ایرانی، دوخت ایرانی و فعالیت سرمایه‌گذاران کشور در این حوزه انجام می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: برای اولین بار دانش‌آموزان پسر سه ساله اول و دوم ابتدایی با لباس فرم و هماهنگی راهی مدارس می‌شوند که از امروز قرارداد خرید پارچه و دوخت آن بدون هیچ مشکلی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان سخنان خود یادآور شد: البته والدینی که قدرت تامین خرید لباس فرم برای دانش‌آموزان خود را ندارند ما به مدیران مدارس اجازه دادیم از سرانه‌های دیگر پول آن را تهیه کنند تا دانش‌آموزی از این قافله عقب نماند.

انتهای پیام/62004/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول