اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

گرفتن هرگونه وجهی هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان ممنوع است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: گرفتن هرگونه وجهی به غیر هزینه کتاب و بیمه هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان ممنوع است.

گرفتن هرگونه وجهی هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رحمان فلاحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان خوزستان اظهار کرد: مدارس نباید هنگام ثبت‌نام از اولیا وجهی دریافت کنند زیرا گرفتن پول هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان ممنوع است.

وی در ادامه توصیه‌هایی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان به والدین ارائه داد و گفت: پدر و مادرها، بچه‌ها را با توجه به محدوده جغرافیایی، در نزدیک‌ترین مدرسه به محل زندگی خود ثبت‌نام کنند زیرا این کار از هر نظر به نفع خانواده‌ها و به نفع دانش‌آموزان است.

این مقام مسئول تاکید کرد: مدارس به جز آن وجوهی که مربوط به بیمه و پول کتاب است هیچ‌گونه وجهی در موقع ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دریافت نمی‌کنند.

وی افزود: برای سایر موضوعات، مدارس مجاز نیستند که وجهی دریافت کنند که بخشنامه نیز به تمام مدارس ارسال شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان متذکر شد: خانواده‌ها بدانند که موقع ثبت‌نام نباید وجهی بپردازند و مدیران مدارس نیز، وظیفه خودشان را می‌دانند که نباید وجهی دریافت کنند.

وی در مورد کمک والدین به مدارس نیز گفت: در مراحل بعد، خود خانواده‌ها تشخیص می‌دهند در محل تحصیل فرزندانشان، بنابر ضرورت کمک‌هایی را داشته باشند که این مربوط به خانواده‌ها و تشخیص آن نیز بر عهده خودشان است.

فلاحی خاطرنشان کرد: اگر مدرسه‌ای وجهی غیر از پول بیمه و پول کتاب دریافت کرد ادارات بازرسی این اداره کل در سطح شهرستان‌ها فعال هستند و دائم سرکشی می‌کنند والدین می‌توانند به آن‌ها گزارش بدهند.

وی تصریح کرد: ادارات بازرسی، اگر گزارشی در مورد گرفتن وجه دریافت کنند سریع وارد عمل می‌شوند و تذکرات لازم را می‌دهند.

وی متذکر شد: ممکن است برخی از خانواده‌ها توجیه نباشند و مبالغی که بابت کتاب و بیمه می‌پردازند را گزارش دهند ولی در سراسر کشور اینطور است که در این مورد، باید وجه در هنگام ثبت‌نام پرداخت شود.

انتهای پیام/72010/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول