اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان مرکزی خبر داد

رشد 38 درصدی اشتغال مددجویان در زندان‌های استان مرکزی

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان مرکزی از افزایش 38 درصدی اشتغال مددجویان استان خبر داد.

رشد 38 درصدی اشتغال مددجویان در زندان‌های استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک خشایار جمشیدی بعدازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به رشد 38 درصدی اشتغال مددجویان زندان‌های استان مرکزی در سال گذشته نسبت به سال 90 گفت: در زمینه اشتغال مولد و غیرمولد هم‌اکنون 741 نفر از مددجویان در خارج از زندان و در کارگاه‌های سطح شهر و 743 نفر از مددجویان در داخل زندان  مشغول به فعالیت هستند.

وی از اشتغال 100درصدی زندانیان بند نسوان استان مرکزی در داخل زندان خبر داد و افزود: زندانیان بند نسوان استان مرکزی نیز در راستای کسب درآمد و ایجاد اشتغال و پرکردن اوقات فراغت در ایام حبس با انجام حرفه‌هایی از قبیل قالیبافی و عروسک‌سازی و... حقوق و دستمزد دریافت می‌کنند.

وی با بیان فرآیند چرخ پذیرش و نگهداری زندانیان از بدو ورود تا مراحل پایان نگهداری، تصریح کرد: مرحله انجام معاینات پزشکی، مرحله مداخلات مذهبی و آموزش احکام و عقاید، مرحله حرفه‌آموزی، مرحله اشتغال و مرحله مراقبت بعد از خروج توسط مرکز مراقبت از مراحل و وظایف اداره‌کل اقدامات تربیتی و زندان‌های استان است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان مرکزی با بیان اینکه در سازمان زندان‌ها یکی از مواردی که مورد توجه جدی قرار دارد، امر اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان است، بیان داشت: اشتغال و حرفه‌آموزی نقش کلیدی در اصلاح و تربیت زندانیان دارد و با تقویت اصولی این بخش، ‌آمار بازگشت به زندان به حداقل خواهد رسید. 

*5 هزار زندانی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند

جمشیدی از شرکت 5 هزار و 190 نفر از مددجویان در آزمون‌های  فنی و حرفه‌ای طی سال گذشته خبر داد و گفت: 3 هزار 976 نفر از مددجویان موفق به اخذ گواهینامه مهارت از سازمان‌های متولی شده‌اند.

وی یادآور شد: میزان شرکت مددجویان در کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در بحث حرفه‌آموزی در سال گذشته نسبت به سال 90 افزایش 102 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان مرکزی بیان داشت: نهالستان امیرکبیر وابسته به بنیاد تعاون زندانیان استان مرکزی در مساحت 93 هکتار زمینه اشتغال 120 نفر از مددجویان را فراهم کرده است و سالیانه بیش از 300 هزار اصله نهال درختان مثمر شامل انواع درختان  میوه را تولید می‌کند. 

*آزادی 270 زندانی دیه و جرائم غیر عمد استان مرکزی

جمشیدی از آزادی 270زندانی دیه و جرایم غیر عمد توسط خیرین خبر داد.

وی ابراز داشت: مبلغ کل دیه این افراد 196 میلیارد ریال بود که با پیگیری ستاد دیه 139 میلیارد از این مبلغ با رضایت شکات بخشیده شد و مابقی آن توسط خیرین، صندوق تامین خسارتهای بدنی، و ستاد دیه کشور پرداخت شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان مرکزی در پایان متذکر شد: هم‌اکنون نیز 150 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان با بدهی حدود 200 میلیارد ریال نیازمند یاری و کمک خیران هستند.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول