اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

آموزش و پرورش نباید از مدار توجه ویژه خارج شود

استاندار هرمزگان گفت: آموزش و پرورش نباید از مدار توجه ویژه خارج شود.

آموزش و پرورش نباید از مدار توجه ویژه خارج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس ابراهیم عزیزی شنبه‌‌شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم از کارآمدی این مجموعه در جهت توسعه همه جانبه استان بهره ببریم باید براساس یک نقشه راهبردی که هم نیازها و هم ظرفیت‌ها و امکانات را سنجیده باشد حرکت کنیم.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به‌عنوان منبع مولد نیروی انسانی محور اصلی توسعه است، اظهار داشت: همه ظرفیت‌ها باید در جهت رشد و بالندگی این مجموعه مهم به کار گرفته شود و آموزش و پرورش نباید از مدار توجه ویژه خارج شود.

وی با بیان اینکه ماموریت مهم مجموعه آموزش و پرورش باید تدوین یک نقشه راه براساس چشم‌انداز توسعه استان باشد، خاطر‌نشان کرد: اگر تربیت نیروی انسانی بر اساس هدف مشخص و برابر نیاز واقعی نباشد توسعه دچار مشکل خواهد شد و این مهم باید به دقت در متن سیاست‌های آموزش و پرورش مدنظر باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش در ادامه توجه جدی به اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: در مقوله اوقات فراغت پرکردن کلاس‌ها هدف اصلی نیست و باید اصل بر محتوای کلاس‌ها و غنی بودن طرح‌ها و برنامه‌ها باشد.

عزیزی همچنین توجه ویژه به توسعه امکانات و کیفیت بخشی به مقوله آموزش را به‌عنوان شاخص‌های توسعه در آموزش و پرورش هرمزگان نام برد و خاطر نشان کرد: رشد چشم‌گیر استان در راهیابی دانش‌آموزان به مراکز آموزش عالی طی سال‌های اخیر نشان می‌دهد آموزش و پرورش مسیر خود را در جهت بهره‌وری بیشتر و ارتقای شاخص‌های تحصیلی پیدا کرده است که در این راستا باید توجه به مناطق کم برخوردار به‌عنوان یک الزام در دستور کار باشد.

وی در پایان فراهم کردن بستر تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان را مورد تاکید قرار داد و آموزش و پرورش استان را مامور تهیه طرح جامع جهت ارائه به شورای آموزش و پرورش کرد.

انتهای پیام/88007/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول