اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جدید نوسازی مدارس استان قم:

مدارس قم در زمینه معماری اسلامی پیشتاز باشند

مدیرکل جدید نوسازی مدارس استان قم گفت: مدارس استان باید در زمینه معماری اسلامی پیشتاز باشند.

مدارس قم در زمینه معماری اسلامی پیشتاز باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن پورگلیان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی استان قم که در کانون شهید فهمیده برگزار شد، با اشاره به اینکه بسیار خوشحال هستم که توفیق خدمت در قم را پیدا کردم، اظهار کرد: خدمت در قم دو ویژگی بارز دارد که یکی از آنها میزبانی سالانه میلیون‌ها زائر کریمه اهل ‌بیت(س) است که بخش عمده آنها در مدارسی اسکان پیدا می‌کنند که با توان دوستان ما به ثمر نشسته است.

وی دیگر ویژگی قم را وجود پایگاه شیعی که سالانه میزبان هزاران طالب علم از اقصی نقاط دنیا است برشمرد و تصریح کرد: اداره کل نوسازی اختصاص به طبقه خاصی از جامعه ندارد و خدمات‌رسانی آن برای تمام مردم است.

مدیرکل جدید نوسازی مدارس استان قم با تاکید بر اینکه امیدواریم شاهد هم‌افزایی ظرفیت‌ها برای خدمت مضاعف به استان باشیم، اضافه کرد: نخستین اولویت ما اتمام پروژه‌های نیمه کاره تا اول مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید است و با تمام توان سعی خواهیم کرد این وظیفه را به خوبی انجام دهیم.

پورگلیان با اشاره به قدمت تاریخی، فرهنگی و مذهبی قم گفت: مدارس استان در زمینه معماری اسلامی باید پیشتاز دیگر نقاط کشور باشند.

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد معماری ماندگار و با هویت مطابق با شرایط فرهنگی تاریخی قم اقدامات خوبی انجام خواهیم داد، اضافه کرد: همچنین در زمینه ایجاد گونه‌های ارزان، سبک و سریع در زمینه سازه‌های عمرانی مدارس تلاش مضاعفی خواهیم داشت.

مدیرکل جدید نوسازی مدارس استان قم با اشاره به اینکه در مناطق پیشرفته، برای هر بنایی از سازه‌های سنگین استفاده نمی‌شود، تصریح کرد: ان‌شاءالله با ایجاد گونه‌ای خاص در این زمینه گام‌های خوبی را برداریم.

پورگلیان با تاکید بر اینکه در تعامل با آموزش و پرورش خواهیم بود تا سه ویژگی را دریافت کنیم، اضافه کرد: این اداره کل مشکلات طراحی، معماری و سازه‌ای را پس از بهره‌برداری مدارس به خوبی برای ما روشن می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات مراحل اجرایی به ما گوشزد شده و بزرگ‌نمایی می‌شود تا در مراحل بعد رفع گردد، تصریح کرد: در هر حال سرمایه ملی به این اداره کل سپرده شده است و آموزش و پرورش باید به خوبی از این سرمایه‌ها مراقبت کند تا هدر نرود.

مدیرکل جدید نوسازی مدارس استان قم خاطرنشان کرد: این اداره کل آمادگی همکاری با مجمع خیرین مدرسه‌ساز را دارد و با همکاری دستگاه‌های استان منشأ خدمات خوبی خواهیم بود.

انتهای پیام/78008/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول