اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین:

تعامل شهرداری‌ها با کتابخانه‌ها ستودنی است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: همکاری و ارتباط شهرداری‌ها با کتابخانه‌ها ستودنی است که این امر می‌تواند در جامعه تحول‌آفرین باشد.

تعامل شهرداری‌ها با کتابخانه‌ها ستودنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا مولایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین امروز با هدف افزایش تعامل و همکاری کتابخانه‌ها با شهرداری و شوراهای اسلامی با سعید آگشته شهردار شهر صنعتی الوند دیدار کرد.

محمدرضا مولایی در این دیدار اظهار داشت: همکاری و تعامل شهرداری با کتابخانه نباید تنها در حوزه قوانین و مقررات خلاصه شود زیرا هر دو آن‌ها از نهادهای خدمت‌رسان و مردمی هستند که می‌توانند موجب تحولات عظیمی در جامعه شوند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهر صنعتی الوند اضافه کرد: شهر صنعتی الوند از شهرهای مهم در سطح کشور بوده که ارتقای بحث کتاب و کتابخوانی در آن از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا به دلیل وجود افراد از اقشار و فرهنگ‌های مختلف لازم است، برنامه‌هایی برای ارتقای سطح فرهنگ و بصیرت مردم انجام شود.

این مسئول افزود: در این راستا شایسته است برنامه‌ریزی‌هایی برای افزایش ارتباط مؤثر مردم با کتابخانه‌ها انجام شود و از طریق برنامه‌های مختلف و متنوع زمینه جذب هرچه بیشتر مردم به کتابخانه‌ها صورت گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین یادآور شد: اقدامات خوبی در سال‌های اخیر با همکاری شهرداری‌ها در خصوص بحث کتاب و کتابخانه‌ها انجام شده که امیدواریم با استمرار این فعالیت‌ها در راستای دستیابی به اهداف خود موفق ظاهر شویم.

مولایی با اشاره به آغاز فصل تابستان عنوان کرد: کتابخوانی یکی از بهترین فعالیت‌ها برای پر کردن اوقات فراغت در فصل تابستان است که نوجوانان و جوانان می‌توانند در این زمینه از ظرفیت‌ها و برنامه‌های کتابخانه‌ها استفاده کنند.

این مسئول ابراز داشت: افزایش سرانه مطالعه کتاب سبب می‌شود سطح فرهنگ عمومی جامعه نیز ارتقا یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تصریح کرد: برای فصل تابستان این اداره‌کل برنامه‌های متنوعی را برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی کرده است که عموم مردم می توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

* آماده همکاری با کتابخانه‌ها هستیم

شهردار الوند نیز در این دیدار بیان داشت: به منظور همکاری و تعامل با کتابخانه‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم و نهایت تلاش خود را برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی انجام خواهیم داد.

سعید آگشته همچنین پرداخت سهم نیم درصد درآمد شهرداری را طبق قانون از وظایف شهرداری عنوان کرد و افزود: برای انجام وظایف خود کوتاهی نخواهیم کرد.

این مسئول در خاتمه اذعان داشت: افزایش تعامل بین کتابخانه‌ها و شهرداری و ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در سال جاری است که امیدواریم در این زمینه موفق ظاهر شویم.

انتهای پیام/77003/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول