اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اصفهان خبر داد

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری‌‌ها و دهیاری‌ها در اصفهان

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: دبیرخانه دائمی و پایگاه اطلاع‌رسانی ویژه‌ای در استان اصفهان برای هفته نکوداشت شهرداری و دهیاری‌ها راه‌اندازی شده است که این دبیر‌خانه در سازمان همیاری‌های شهرداری‌ استان اصفهان قرار دارد.

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری‌‌ها و دهیاری‌ها در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در نشست خبری خود به مناسبت هفته نکوداشت شهرداری‌ها و دهیار‌های استان اظهار کرد: 14 خرداد براساس پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی روز شهرداری و دهیاری‌ها نام‌گذاری و به تصویب رسیده است.

وی به تشریح برنامه‌های این هفته در استان اصفهان پرداخت و اضافه کرد: هر روز این هفته به نامی نامگذاری شده است که روز نخست با عنوان شهرداری، نماد خدمت، نهاد پاسخگو، روز دوم با عنوان شهرداری، مدیریت، برنامه‌ریزی و کیفیت زندگی شهروندان، روز سوم با عنوان شهرداری، ارزش‌ها و رفتارهای اجتماعی، حقوق و تکالیف شهروندی، روز چهارم با عنوان شهرداری، حمل و نقل شهر، ارتقای بهره‌وری، رفاه اجتماعی، روز پنجم با عنوان شهرداری، شهر پایدار، حفظ محیط زیست و سرزندگی شهر و روز ششم نیز با عنوان شهرداری، هویت شهری، فرهنگ، هنر معماری ایرانی اسلامی نام گذاری شده است.

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه افق ما خروج شهرداری از یک نهاد صرفا خدماتی به سمت یک نهاد اجتماعی است، تصریح کرد: روز شهرداری و دهیاری در استان اصفهان به جای یک روز یک هفته گرامی داشته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دبیرخانه دائمی و پایگاه اطلاع‌رسانی ویژه‌ای در استان اصفهان برای هفته نکوداشت شهرداری و دهیاری‌ها راه‌اندازی شده که محل آن در سازمان همیاری‌های شهرداری‌ استان اصفهان است، افزود:برای انسجام در برنامه‌ها سه دسته برنامه از جمله برنامه‌های نمادین برای اجرا در تمام دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، اجرای برنامه میدانی و متمرکز در خود شهرهای اصفهان و اجرای برنامه اطلاع‌رسانی به شهروندان و روستائیان پیش‌بینی می‌شود.

جمالی‌نژاد تاکید کرد: البته اجرای بسیاری از برنامه‌های امسال به صورت نمادین است، اما در سال آینده این برنامه‌ها با عمق بیشتری به صورت اجرایی برگزار می‌شود.

وی در ادامه این جلسه در بخش پرسش و پاسخ در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه اقدامی در نظر گرفته شده است که از مهاجرت روستائیان جلوگیری شود، اضافه کرد: در استان اصفهان چهار برنامه از جمله توزیع عادلانه خدمات و امکانات در نظر گرفته شده است که تمام شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاها با نزدیک شدن به توزیع عادلانه خدمات و امکانات نسبت به رفع مشکلات مهاجرت اقدام می‌کنند.

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه بیشتر روستاهای استان به سرای سالمندان تبدیل شده‌اند، گفت: نظام شهری مبتنی بر توازن و تعادل جمعیت از مواردی است که باید پیگیری شود.

وی اظهار کرد: کنترل رشد کلان شهرهای استان همچون کاشان، نجف‌آباد و خمینی‌شهر به منظور برخورداری از جمعیتی متوازن در استان متناسب با آمایش سرزمین  ضروری است و کنترل رشد، تمرکز‌زدایی و فعالیت باید مورد توجه قرار بگیرد.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه با سیاست‌گذاری منطقه‌ای باید در شهر‌های میانی کوچک و روستاها فعالیت کنیم، ادامه داد: اشتغال در شهرها، روستا و تمرکز‌زدایی، انتقال صنایع به شهر‌های میانی، کوچک و روستا و همچنین احداث شهر‌های جدید یکی دیگر از روش‌های جلوگیری از مهاجرت به شهرها است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد توسعه گردشگری در شهرهای استان اصفهان تصریح کرد: در گذشته سند توسعه استان اصفهان بیشتر حول محور توسعه صنعت بوده است که در مدت اخیر این سیاست به سمت محور گردشگری و شناسایی جاذبه‌ها سوق پیدا کرده‌است.

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان قابلیت جذب انواع گردشگر را دارد، افزود: به عنوان نمونه ارگ گورتان نمونه‌ای زنده از زندگی مردم در ارگی شبیه ارگ بم با قدمت بیشتر را دارد که البته این ارگ ناشناخته مانده است.

ویتاکید کرد: هویت شهرها و روستا ها باید بیشتر شناسایی شود و در این بین رسا‌نه‌ها نقش بسیاری مهمی دارند.

در پایان این نشست همچنین از پوستر هفته نکوداشت شهرداری‌ها و دهیار‌های استان اصفهان رونمایی شد.

انتهای پیام/63012/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول