اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان قزوین:

طرح ایستگاه مطالعه گامی بلند در امر توسعه کتابخوانی است

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: طرح ایستگاه مطالعه گامی بلند در امر توسعه و اشاعه کتابخوانی در جامعه است.

طرح ایستگاه مطالعه گامی بلند در امر توسعه کتابخوانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا مولایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین بعد از ظهر امروز با حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین دیدار و گفت‌وگو کرد.

صادقی‌نیارکی در این دیدار اظهار داشت: دادستانی آمادگی لازم برای استقبال و حمایت از برنامه‌های مفید کتابخانه‌های عمومی را دارد و برای توسعه فرهنگ مطالعه فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی اجرای طرح ایستگاه مطالعه را از جمله برنامه‌های مؤثر نهاد کتابخانه‌های عمومی ذکر کرد و افزود: طرح ایستگاه مطالعه گامی بلند در امر توسعه کتابخوانی در جامعه است که باید از این طرح استقبال شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با تأکید بر افزایش کمی و کیفی برنامه‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، تصریح کرد: در این راستا طرح ایستگاه مطالعه بسیار مفید است.

همچنین مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در این دیدار بیان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های این استان برای توسعه و اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده شود که در این زمینه حمایت مسئولان برای پیشبرد اهداف لازم و ضروری است.

مولایی اذعان داشت: خوشبختانه مسئولان استان قزوین در این زمینه همکاری بسیار خوبی با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی این استان داشته‌اند که این جای خرسندی دارد.

این مسئول تأکید کرد: تحقق و پیشبرد اهداف تعیین شده در امر کتاب و کتابخوانی، در گرو حمایت و پشتیبانی‌های مسئولان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین عنوان کرد: ظرفیت‌های مناسبی در زمینه کتاب و کتابخوانی در این استان وجود دارد که باید به نحو احسن از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

مولایی با اشاره به فرهنگ غنی قزوین تصریح کرد: در حال حاضر تعداد زیادی نسخ خطی و سنگی قدیمی در اختیار اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین است که این مهم از فرهنگ غنی استان حکایت دارد.

وی یادآور شد: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با حفظ آثار قدیمی از فرهنگ غنی استان قزوین پاسداری کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در خاتمه ابراز داشت: با برنامه‌ریزی و راهکارهای مناسب می‌توان زمینه افزایش سرانه مطالعه در بین اقشار آسیب‌پذیر جامعه را بیش از پیش فراهم کرد.

انتهای پیام/77003/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول