اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه پیام نور شیراز انجام شد

رونمایی از دستگاه تشخیص هویت هوشمند

دانشجوی مخترع و کارآفرین دانشگاه پیام نور شیراز دستگاه تشخیص هویت هوشمند با قابلیت پردازش تصویر ساخت.

رونمایی از دستگاه تشخیص هویت هوشمند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور این شهر، داریوش توانا دانشجوی رشته برق و کنترل، از دستاورد پژوهشی خود با عنوان دستگاه تشخیص هویت هوشمند با قابلیت پردازش تصویر و ارسال اطلاعات بر روی شبکه در دانشگاه پیام نور شیراز رونمایی کرد.

وی این طرح را با همکاری زرین تاج زرین مصدق و ابراهیم رشیدی دو تن از دانشجویان رشته کامپیوتر دانشگاه پیام نور کازرون و همچنین حمایت و همفکری کانون کارآفرینی دانشگاه پیام نور شیراز به مدت شش ماه ساخته است و انتظار می‌رود که با حمایت مسئولان قابلیت تجاری‌سازی و تولید انبوه را داشته باشد.

این دستگاه با هدف هوشمندسازی و تشخیص هویت افراد طراحی شده است و با استفاده از آن که قابلیت انتقال اطلاعات بر روی شبکه و بانک‌های اطلاعاتی تحت وب را دارد، می‌توان روند شناسایی افراد را با دقت بالاتر انجام داد و از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری کرد.

عضو انجمن روباتیک این دانشگاه و حائز رتبه برتر المپیاد روباتیک دانشگاه پیام نور، در این زمینه گفت: با حمایت از این اختراع می‌توان زمینه اشتغال و کارآفرینی را فراهم آورد.

داریوش توانا افزود: یکی از قابلیت‌های ساده این دستگاه در تشخیص هویت دانشجویان هنگام برگزاری امتحانات دانشگاه است.

وی که پیش از این نیز موفق به ساخت دستگاه روبات پرنده با قابلیت عکسبرداری شده است، از حمایت مسئولان به ویژه رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس، رئیس دانشگاه پیام نور شیراز، معاونت فرهنگی و امور دانشجویی و کانون کارآفرینی پیام نور شیراز تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/2448/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول