اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سارمان بازیافت شهرداری اصفهان:

250 تن پسماند در کارخانه تولید کمپوست اصفهان استفاده می‌شود

مدیرعامل سارمان بازیافت و پسماند شهرداری اصفهان گفت: روزانه 250 تن ضایعات برای استفاده در دستگاه زباله‌سوز در کارخانه تولید کمپوست اصفهان ذخیره می‌شود.

250 تن پسماند در کارخانه تولید کمپوست اصفهان استفاده می‌شود

تیمور باجول امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: روزانه 250 تن ضایعات یا پسماند خروجی کارخانه کمپوست شامل کاغذ، پوشاک و مواد پلیمری به منظور استفاده در دستگاه‌های زباله‌سوز برای تأمین سوخت برق ذخیره‌سازی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات زیست محیطی دفن زباله‌ها، ارزش زمین، هزینه‌های بالای عملیات دفن و با توجه به اینکه زباله‌ها به عنوان منابع تولید انرژی‌های جدید تلقی می‌شوند، گزینه دفن زباله‌ها در اصفهان از مدت‌ها پیش حذف شده است.

مدیرعامل سازمان بازیافت و پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: ریجکت‌های دارای ارزش حرارتی بالایی هستند که انرژی حرارتی این مواد سبب تولید بخار در بویلر‌ها و حرکت توربین توسط بخار و تبدیل آن به انرژی برق می‌شود.

وی اضافه کرد: جدا‌سازی پسماند خشک که 30 درصد وزن و 60 درصد حجم پسماند را تشکیل می‌دهد، از راهکار‌های کاهش و اجتناب از تولید پسماند در مبدأ است.

باجول تاکید کرد: کاهش تولید پسماند در مبدأ بهترین گزینه از نظر استراتژی مدیریت پسماند است و با توجه به اینکه حدود 14 درصد پسماند‌ها شامل مواد پلیمری است، جایگزین کردن کیسه‌های پارچه‌ای و برزنتی در خرید‌ها، استفاده نکردن از کیسه‌های نایلونی و پلاستیکی و کاهش شیرابه در محل تولید پسماند با رطوبت‌گیری از راهکارهای موثر در این زمینه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/63021/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول