اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر عنوان کرد

تشدید نظارت بهداشتی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: با نزدیک شدن به ایام مبارک رمضان فعالیت‌ اکیپ‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی در دو شیف کاری صبح و بعد از ظهر دنبال خواهد شد.

تشدید نظارت بهداشتی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی

مرتضی بحرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: با نزدیک شدن به ایام مبارک رمضان نظارت بهداشتی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان بوشهر شدت می‌گیرد و در همین راستا از ابتدای ماه مبارک رمضان به‌ صورت روزانه و در دو شیف کاری صبح و بعداز ظهر تعداد 24 اکیپ ثابت و سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی متشکل از 37 نفر دکتر دامپزشک و کارشناس نظارت بهداشتی فعالیت خواهند داشت.

بحرانی در ادامه افزود: از تمام شهروندان درخواست داریم تا با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، فصل گرما و امکان افزایش شیوع انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از قبیل تب مالت(بروسلوز)، کیست هیداتید، تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو CCHF و ... در اثر مصرف فرآورده‌های خام دامی غیرمطمئن و کشتار غیرمجاز دام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر در ادامه افزود: کشتار غیرمجاز دام، به ویژه در معابر عمومی، عرضه گوشت فاقد مهر دامپزشکی و خارج از یخچال. عرضه گوشت از پیش چرخ شده و عرضه مرغ و قطعات آن شامل، جگر و سنگدان به صورت فله‌ای اکیداَ ممنوع بوده و لازم است مرغ و آلایش آن به صورت بسته‌بندی و مشخصات کامل عرضه شود.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اذعان داشت: برای جلوگیری از ابتلا به تب مالت (بروسلوز) فرآورده‌های لبنی مورد نیاز را حتماً از مراکز مجاز تهیه کرده و در هنگام مصرف فرآورده‌های بسته‌بندی شده به تاریخ تولید و انقضای محصول توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: هنگام خرید ماهی تازه دقت شود که عرضه آن در کنار پودر یخ انجام شود.

بحرانی اظهار داشت: با توجه به نقش سلامت فرآورده‌های خام دامی در سلامت و بهداشت عمومی جامعه، گروه‌های ویژه نظارتی این اداره کل همزمان با فصل گرما، عملیات بازدید از تمامی مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های فوق اعم از مراکز بسته‌بندی گوشت و آلایش دامی، رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها، تمام اماکن عرضه گوشت سفید و قرمز در سطح استان را شدت بخشیده و در این راستا و در جهت اجرای بهتر نظارت‌ها، از تمام هم استانی‌ها درخواست می‌شود در صورت مشاهده تخلف‌ها در حوزه مرتبط با فرآورده‌های خام دامی مراتب را در شهر بوشهر با شماره تلفن‌های 2527404 و 1512 (مرکز پاسخگویی اداره کل دامپزشکی) 2542833 (شبکه دامپزشکی شهرستان بوشهر) و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذاشته تا برخوردهای قانونی و لازم با متخلفین صورت گیرد.

وی افزود: سامانه پیام کوتاه اداره کل دامپزشکی استان نیز به شماره 30002849 آماده دریافت پیام‌های مردمی در زمینه‌های یاد شده است.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول