اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد

اختصاص سبد کالاهای اساسی برای بیش از 18 هزار کارمند کردستان

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: امسال برای 18 هزار و 559 کارمند استان سبد کالاهای اساسی ویژه ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.

اختصاص سبد کالاهای اساسی برای بیش از 18 هزار کارمند کردستان

بختیار خلیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در سال‌های گذشته برای تخصیص سبد کالای کارمندان و فرهنگیان منتظر اعلام آمار از سوی نهادهای ذی‌ربط بودیم.

وی با بیان زمان‌بر بودن نتیجه استعلام این آمار خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت پیش‌‌دستی کرده است و جمعیت کارمندان و فرهنگیان امسال را بر مبنای آمار سال 91 در نظر گرفته و مطابق آن نسبت به تخصیص سبد کالایی اقدام کرده‌ایم.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با تأکید بر اینکه این راه‌حل بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار کشور گرفته شده است، تصریح کرد: در سبد کالایی امسال چهار کالای اساسی شامل برنج هندی، شکر، روغن و گوشت توزیع می‌شود.

خلیقی با بیان جمعیت 18 هزار و 559 نفری کارمندان دولت اظهار کرد: به هر یک از این اشخاص، 10 کیلوگرم برنج هندی با قیمت هر کیلوگرم 3 هزار و 900 تومان، شکر به میزان 5 کیلوگرم و هر کیلوگرم به قیمت یک‌هزار و 500 تومان، روغن مایع 900 گرمی به وزن 4.5 کیلوگرم و هر کیلوگرم به مبلغ 3 هزار و 700 تومان و گوشت مرغ منجمد داخلی به میزان 5 کیلوگرم با قیمت هر کیلوگرم 5 هزار و 200 تومان تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به جمعیت 26 هزار و 87 نفری فرهنگیان استان خاطرنشان کرد: هنوز از سوی متولیان این بخش درخواستی برای سبد کالای اساسی دریافت نشده است و به محض ارسال درخواست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نسبت به اختصاص سهمیه فرهنگیان اقدام خواهد کرد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با یادآوری برگزاری نمایشگاه‌های ویژه ماه رمضان با عنوان ضیافت اظهار کرد: در این طرح علاوه بر توزیع کالاهای اساسی بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار، انجمن صنایع غذایی کردستان نیز نسبت به عرضه کالاهای تولیدی خود با 10 درصد تخفیف نسبت به نرخ‌های موجود در بازار اقدام می‌کند.

خلیقی از تولید‌کننده‌های لبنیات، دلستر، کیک، رب گوجه فرنگی، بسته‌بندی سبزیجات و حبوبات، نمک، ماکارونی، رشته فرنگی، قند شکسته، آب معدنی و دستمال کاغذی به عنوان واحدهایی نام برد که مشمول این قانون در طرح ضیافت خواهند بود.

وی افزود: علاوه بر این واحدها از ظرفیت شرکت‌های پخش استان نیز به منظور عرضه کالاهای خوراکی با 10 تا 25 درصد زیر قیمت بازار استفاده شده است و این شرکت‌ها از تخفیف ویژه در زمینه دریافت غرفه‌های این نمایشگاه‌ها برخوردار خواهند بود.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اختصاص غرفه‌های رایگان برای توزیع‌ کنندگان کالاهای اساسی تنظیم بازار خاطرنشان کرد: برنج، روغن، قند و شکر، خشکبار، بامیه و زولبیا، خرما، گوشت قرمز و مرغ کالاهایی هستند که در نمایشگاه‌های طرح ضیافت با قیمت مصوب تنظیم بازار عرضه می‌شوند.

خلیقی در پایان ابراز امیدواری کرد با انجام این اقدامات و اتخاذ تدابیر از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان رضایت خاطر شهروندان استان تأمین شود.

انتهای پیام/79012/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول