اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در پی پیشنهاد فارس مطرح شد

اعلام آمادگی سازمان دارالقرآن برای ارائه گزارش عملکرد

سازمان دارالقرآن‌الکریم در پی پیشنهاد خبرگزاری فارس مبنی بر ارائه و تبیین دستاوردهای نهادهای فعال در عرصه قرآنی کشور، به ویژه سازمان دارالقرآن‌الکریم و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

اعلام آمادگی سازمان دارالقرآن برای ارائه گزارش عملکرد

سازمان دارالقرآن‌الکریم در سایت تلاوت نوشت: در پی پیشنهاد خبرگزاری فارس مبنی بر ارائه و تبیین دستاوردهای نهادهای فعال در عرصه قرآنی کشور، به ویژه سازمان دارالقرآن‌الکریم و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بدین وسیله سازمان دارالقرآن الکریم آمادگی خود را جهت ارائه مکتوب و شفاهی دستاوردهای عملکرد 30 ساله خود به رسانه‌های خبری اعلام می‌کند .

شایان ذکر است این سازمان با توجه به توفیق سه دهه فعالیت گسترده در حوزه نشر و گسترش فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در کشور هم‌اکنون مشغول تهیه کارنامه عملکرد 30 ساله خود برای اطلاع‌رسانی خروجی فعالیت‌های متنوع و اثرگذار خود است. هرچند سازمان دارالقرآن‌الکریم همواره از طریق برگزاری نشست‌های خبری و ارتباط مستمر با اصحاب رسانه و نیز تهیه و ارائه بولتن‌های خبری، نشریه بصایر و سایت تلاوت اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص نتایج عملکرد خود داشته است.

این سازمان با عنایت باریتعالی و توسل به قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام توانسته است ضمن تشکیل بزرگ‌ترین مجموعه اداری قرآنی در ساختار مصوب ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها و شهرستان‌ها، پایه‌گذار ده‌ها طرح آموزشی و تبلیغی ترویجی قرآنی هدفمند و ساختارمند به جامعه اسلامی ایران باشد.

از این میان می‌توان به راه‌اندازی دارالقرآن و کانون قرآن در دستگاه‌های حاکمیتی، طراحی و اجرای طرح‌های عظیم بسیج قرآن‌آموزی و قرآن در رمضان که در نهایت به طرح ملی نهضت قرآن‌آموزی کشور منجر شد و نیز طراحی و پایه‌گذاری طرح‌های بزرگی همچون اعزام قاریان و حافظان قرآن به عنوان «سفیران نور» به کشورهای خارجی برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری و تربیت ده‌ها هزار کادر آموزشی متخصص برای تأمین اساتید، مدرسان، معلمان و داوران قرآنی مورد نیاز کلاس‌های مختلف آموزش قرآن و همچنین آموزش بیش از 6 میلیون نفر در دوره‌های مختلف آموزشی اشاره کرد.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول