اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس:

طرح اصلاح قانون تعاونی به صحن مجلس رفت

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح حمایت از تولید و اصلاح قانون تعاونی برای بررسی نهایی به صحن علنی مجلس آمده است.

طرح اصلاح قانون تعاونی به صحن مجلس رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جعفر قادری یکشنبه‌شب در مراسم تجلیل از واحدهای تولیدی برتر فارس اظهار داشت: در کمیسیون تولید ملی بنا داریم در قالب بودجه 92 و طرح‌های در دستور کار مانند طرح حمایت از تولید ملی و اجرای اصل 44 و اصلاح قانون تعاونی کمک کنیم مشکلات تولید حل شود.

وی افزود: اعضای کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 قانون اساسی، پنج ماده از طرح 40 ماده‌ای اصلاح قانون تعاون را بررسی کردند.

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس اضافه کرد: مواد مورد بررسی در مورد اتاق تعاون، عضویت نمایندگان دولت در هیئت‌مدیره بازرسی اتاق تعاون، کارکنان شهرستانی اتاق تعاون و سایر موارد مربوط به اتاق تعاون بود.

قادری با تأکید بر اینکه در صورت رفع موانع قانون و اجرایی پیش‌روی شرکت‌های تعاونی، سهم بخش تعاون در بخش اقتصاد افزایش معناداری می‌یابد،‌ ابراز داشت: پس از تصویب نهایی این طرح در صحن علنی مجلس، شاهد تغییرات جایگاه بخش تعاون در اقتصاد و کاهش سهم دولت در اقتصاد خواهیم بود.

وی ادامه داد: با وجود تلاش‌هایی که انجام شد، شورای گفت‌و‌گو در سطح ملی و استانی فعال نشد و امیدواریم با تصویب این قوانین مهم مشکلات بخش تولید کاهش یابد.

قادری خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی این استان و همچنین جایگاه فارس در بین استان‌های نفت‌خیز، وجود دانشگاه‌های توانمند و نیروی انسانی آن، صنایع تکمیلی می‌تواند نقطه اتکا صنعت ما باشد.

وی تصریح کرد: سهم استان فارس در تولید ارزش افزوده باید ارتقا پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس بیان کرد: در همین شرایط و با وجود مشکلات برخی استان‌ها همایش جذب سرمایه‌گذار برگزار کرده و حتی از کشورهای خارجی سرمایه‌گذارانی را دعوت کرده‌اند.

نماینده مردم شیراز در مجلس ابراز داشت: در بخش صنایع معدنی پتانسیل خوبی در فارس وجود دارد؛ چنانکه این استان با دارا بودن ذخایر آلومینیوم، منیزیم، دولومیت، سیلیس، تپه‌های آهکی و بسیاری از منابع معدنی دیگر باید جایگاه بهتری در صنایع معدنی پیدا کند.

به گفته وی، صنایع معدنی در نوسانات اقتصادی کمترین آسیب را می‌بیند و همین امر می‌تواند برای فعال کردن معادن گچ فارس و معادن دیگر تشویقی برای سرمایه‌گذاران باشد.

قادری افزود: از مسئولان فارس انتظار داریم اطلاعات را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده و با تعامل بهتر با آنان منابع را به سمت تولید سوق دهند تا اشتغال نیز بهبود یابد.

به گفته سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس، لازم است واحدهای تولیدی و معدنی این استان تجمیع شده و واحدهای بزرگ فعال شوند تا منابع اعتباری به جای استان‌های دیگر به فارس پمپاژ شود.

به گزارش فارس، سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید مجلس مهر ماه سال گذشته  از اصلاح و همسوسازی قانون تعاون با قانون اجرای اصل 44 در کمیسیون خبر داده بود.

انتهای پیام/2448/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول