اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

طرح جمعیت و خانواده در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جمعیت و خانواده به منظور مقابله با کاهش جمعیت در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

طرح جمعیت و خانواده در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد سالک کاشانی پیش از ظهر امروز در همایش یک روزه جمعیت با اشاره به اینکه موضوع جمعیت در هر کشوری به عنوان یکی از مقوله‌های اصلی تلقی می‌شود، اظهار کرد: حکومت و دستگاه‌های اجرایی موجود در سطح کشور با مردم و جمعیت سر و کار دارند.

وی با بیان اینکه مردم و به ویژه قشر جوان جامعه در کشور به عنوان موضوع حرکت نظام محسوب می‌شوند، ادامه داد: با توجه به این موضوع کشور باید از جمعیت خود به صورت بهینه استفاده کند و افزایش جمعیت کشور یکی از مهم‌ترین خواسته‌های رهبری از مسئولان و مردم محسوب می‌شود.

*‌ کاهش جمعیت تهدیدی جدی برای کشور است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در دهه 1370 کشور با کاهش جمعیت مواجه شد و کاهش جمعیت به عنوان تهدیدی جدی برای کشور تلقی می‌شود، تصریح کرد: با کاهش موالید، جامعه جوان نیز کاهش پیدا می‌کند و جامعه رو به سالمندی و پیری می‌رود.

وی با اشاره به اینکه جامعه جوان در یک کشور نقش قدرتمندی دارند، اضافه کرد: در هشت سال دوران دفاع مقدس نیروی جوان جامعه با رشادت‌ها و دلاور‌مردی‌های خود در مقابل دشمنان ایستادند و کشور با قدرت و توانمندی این افراد به پیروزی رسید.

سالک کاشانی با بیان اینکه استفاده از تجربه‌های افراد سالمند در راستای اداره امور کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: اما در حال حاضر با افزایش سن افراد، این افراد کنار گذاشته می‌شوند و تجربه‌های آنها در زمینه‌های مختلف دفن می‌شود و این موضوع خسارت‌های جبران‌نا‌پذیری را به دنبال دارد.

*‌ تجربه‌های نسل سالخورده باید به نسل جوان جامعه منتقل شود

وی با تاکید بر اینکه تجربه‌های نسل سالخورده باید به نسل جوان جامعه منتقل شود، افزود: اما در حال حاضر از این تجربه‌ها در سطح کشور استفاده‌ای نمی‌شود و این موضوع یکی از خلأ‌های بسیار جدی در سطح کشور است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آسیب‌ها و چالش‌های موجود در مسیر مباحث جمعیتی شناسایی شود، گفت: تورم، گرانی، مهریه‌های سنگین و هزینه‌های بالای زندگی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در زمینه موضوع جمعیت است و این چالش‌ها یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش جمعیت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سال گذشته مباحثی را در راستای موضوع جمعیت عنوان کردند و کاهش جمعیت را تهدیدی جدی برای کشور دانستند، اظهار کرد: با توجه به این موضوع فعالیت‌های بسیار جدی در راستای طرح جمعیت و خانواده در سطح کشور صورت گرفت.

سالک کاشانی با تاکید بر اینکه این طرح پس از انجام اقدامات لازم به مجلس ارسال شد و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گرفت، ادامه داد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پس از ماه رمضان به صورت جدی طرح جمعیت و خانواده را مورد بررسی قرار می‌دهد.

*‌ آسیب‌ها و چالش‌های پیش روی جمعیت باید شناسایی شود

وی با اشاره به اینکه طرح‌های جمعیت و خانواده، نظام رسانه‌ای و نظارت بر صدا و سیما در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی قرار دارد، تصریح کرد: آسیب‌ها و چالش‌های پیش روی جمعیت باید شناسایی شود و مسئولان باید با استفاده از راهکار‌های اصولی این آسیب‌ها را برطرف کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موانع راه تولید موالید و ازدواج باید در کشور برطرف شود و این موضوع در طرح جمعیت و خانواده مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: موانعی مانند تورم، گرانی، بیکاری و فقر برای دست‌یابی به جمعیت مطلوب باید در سطح کشور برطرف و ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار موجود بیش از پنج هزار جوان در سطح کشور به دلیل مهریه‌های بالا در زندان هستند، تاکید کرد: وضعیت این افراد باید ساماندهی شود، چرا که زندانی بودن آنها مشکلات و آسیب‌های بسیاری را به دنبال دارد.

*‌ مردم و مسئولان نباید از تکثیر جمعیت نگران باشند

سالک کاشانی با تاکید بر اینکه عوامل تحکیم نظام خانواده باید به صورتی که در کشور اجرا شود که رشد جمعیتی به نقطه مطلوب برسد، افزود: مردم و مسئولان نباید از تکثیر جمعیت نگران باشند و باید با استفاده از راهکار‌های اصولی تهدید‌های موجود در زمینه جمعیت به فرصت تبدیل شود.

وی با بیان اینکه تولید ملی باید در کشور افزایش پیدا کند، گفت: چرا که رشد تولید ملی با فقر و بیکاری مقابله می‌کند و این موضوع راهکار و ابزاری اصولی برای تولید نسل به شمار می‌رود.

انتهای پیام/63004/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول