اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ترافیک شهرداری گرگان:

رویکرد پارک آموزش ترافیک گلستان خوب نبود/ خریداری 2 هزار تابلوی ترافیکی برای مرکز گلستان

مسئول ترافیک شهرداری گرگان گفت: رویکرد پارک آموزش ترافیک خوب نبوده است لذا باید تلاش شود تا استقبال آن از سوی دانش‎آموزان مدارس افزایش یابد.

رویکرد پارک آموزش ترافیک گلستان خوب نبود/ خریداری 2 هزار تابلوی ترافیکی برای مرکز گلستان

مهدی بکائیان امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: مدت دو سال است که پارک آموزش و ترافیک را در اختیار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان قرار دادیم تا شرایط را برای استقبال بهبود ببخشند.

وی در خصوص تاثیرگذاری آموزش‎ها در کاهش معضلات اجتماعی بیان داشت: متاسفانه آموزش‎ها هدفمند و مستمر نبودند که این امر هیچگاه قابل پذیرش و نتیجه‎بخش نبوده است.

جامعه باید رعایت ساده‎ترین آیتم‎های ترافیک را انجام دهد

مسئول ترافیک شهرداری گرگان نقش آموزش و پرورش را در کاهش معضلات اجتماعی مهم خواند و افزود: متاسفانه آموزش و پرورش در سطح کلان کشور به مسائل ترافیکی به طور جدی نپرداخته است و در مقاطع مختلف ابتدایی فقط یک کتابچه ترافیکی طراحی شده است که این پاسخگوی نیاز دانش‎آموزان نیست.     

بکائیان در خصوص آیتم‎های ترافیک تصریح کرد: مخاطرات ترافیکی و راهکارهای ترافیک به دلیل پیچیدگی این حوزه متفاوت است لذا این انتظار از جامعه‎ای که در آن زندگی می‎کنیم وجود دارد که رعایت ساده‎ترین آیتم‎ها را کنند.

وی با بیان اینکه چراغ راهنمایی باید برای همگان حجت باشد، خاطرنشان کرد: رانندگان خودروها باید توجه داشته باشند در ایستگاه‎های حمل و نقل عمومی پارک نکنند چراکه این امر موجبات ترافیک در سطح شهر را به وجود می‎آورد و رانندگان این خودروها نیر در تله‎ای که برای دیگران ایجاد می‎کنند گرفتار خواهند شد.

40 درصد تابلوهای ترافیکی توسط افراد ناشناس تخریب می‎شود

مسئول ترافیک شهرداری گرگان در خصوص معضلات ترافیکی شهر گرگان اذعان کرد: متاسفانه تامل و تحمل رانندگان کم شده است، نمی‎‎دانم بر ما چه گذشت که متاسفانه با وجود تعارفات ارتباطی در زندگی روزمره اما مسئله گذشت در ترافیک کمرنگ و نادیده گرفته می‎شود.

بکائیان با اشاره به اینکه 2 هزار تابلوی ترافیکی برای مرکز استان خریداری شده و نصب خواهد شد، خاطرنشان کرد: 35 الی 40 درصد تابلوها توسط افراد ناشناس تخریب می‎شود و 60 درصد تابلوها نیز به علت فرسودگی و برخی عوامل مورد تعویض قرار می‎گیرند.

وی ابراز داشت: سالانه یک فاز از تابلوهای هدایت‎مسیر، اجرایی و عملیاتی می‎شود که امسال نیز یک فاز به بهره‎برداری خواهد رسید.

گلستان وضعیت خوبی در آمار تصادفات ندارد

مسئول ترافیک شهرداری گرگان گفت: بر اساس آمار تصادفات، بالغ بر 60 درصد از فوتی‎های استان را عابران و موتورسواران در برمی‎گیرند، استان ما از جمله استان‎هایی است که در آن روستاهای همجوار، زمین‎های کشاورزی و باغات زیاد است در نتیجه بسیاری از ترددها به وسیله موتورسیکلت انجام می‎شود که سبب افزایش آمار فوتی و جرحی می‎شود.

بکائیان با بیان اینکه آمار تصادفات در گلستان پایین نیست و وضعیت بهتری نسبت به سایر استان‎ها نداریم، اذعان کرد: این آمارهای نگران‎کننده نشان می‎دهد که نیاز به آموزش و پیگیری‎های مستمر یک ضرورت اساسی است.

وی ابراز امیدواری کرد آموزش و پرورش استان همچون گذشته در پیگیری پروژه‎های هدفمند آموزشی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/83001/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول