اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بیرجند:

فضای مجازی در ظهور خلاقیت نقش داشته است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بیرجند گفت: فضای مجازی در ظهور خلاقیت نقش مثبتی داشته است.

فضای مجازی در ظهور خلاقیت نقش داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمد‌زمان ابطحی ظهر امروز در جمع مسئولان اجرایی اظهار کرد: نارضایتی‌های خانوادگی، اعتیاد به اینترنت، بحران هویت و اختلال در شکل‌گیری شخصیت از مهمترین تاثیرات منفی فضای مجازی است.

وی ادامه داد: تعارض ارزش‌ها، گسترش ارتباطات نامتعارف میان جوانان، شکاف نسل‌ها، سوء استفاده جنسی و انزوای اجتماعی از دیگر تاثیرات منفی فضای مجازی است.

نقش مثبت فضای مجازی در ظهور خلاقیت

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بیرجند با بیان اینکه فضای مجازی در عرصه‌ ظهور خلاقیت دارای نقش مثبتی بوده است، تصریح کرد: فناوری دیجیتالی و جامعه شبکه‌ای افراد را به سوی زندگی‌ که در آن می‌توان با اتخاذ نقش فعال و خلاق به صورت فردی یا جمعی در ساختن چیزی سهیم بود کشانده است.

ابطحی با بیان اینکه افراد باید در فرآیند هم‌آفرینی شرکت و به خودیابی خود کمک کنند، متذکر شد: کیفیت آزادی بخشی اینترنت کاربران را به تفکر، تجربه، بازی و فعالیت‌های گروهی دعوت می‌کند.

وی ادامه داد: اینترنت همواره محیطی که همگان می‌توانند با تکیه بر توانایی‌ها و استعداد‌های خود دست به ابداع و خلاقیت بزنند خلق کرده است.

تنوع محیط‌های اینترنتی فرصت مناسبی برای بروز خلاقیت

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بیرجند با بیان اینکه بعضی از موارد سبب ایجاد خلاقیت در انسان می‌شود، اضافه کرد: از بین رفتن محدودیت مکان و زمان، نبود کنترل و انتقاد، ناشناس ماندن، امکان خیال‌پردازی و تنوع محیط‌های اینترنتی فرصت مناسبی را برای بروز خلاقیت فراهم می‌کند.

ابطحی با اشاره به راهکارهایی که سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی می‌شود، یادآور شد: با توجه به اینکه بیشتر کسانی که از فضای مجازی استفاده می‌کنند نوجوانان و جوانان هستند، می‌توان با هنجارسازی‌های مثبت و فرهنگ‌سازی برای کاهش پیامد‌های منفی این آسیب‌ها را کاهش داد.

وی گفت: با استفاده از ظرفیت‌هایی مانند رسانه‌های دیداری و شنیداری می‌توان فرهنگ سایبری را نهادینه کرد.

تشویق جوانان برای شرکت در فعالیت‌های اجتماعی

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بیرجند با بیان اینکه برگزاری جلسات آموزشی برای آشنا کردن والدین و اطلاع‌رسانی به آنها در رابطه با فناوری‌های جدید می‌تواند به کاهش آسیب‌ها کمک کند، اذعان داشت: با تشویق جوانان و نوجوانان برای شرکت در فعالیت‌های اجتماعی و تقویت این‌گونه رفتارها می‌توان آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی را کاهش داد.

ابطحی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس برای آگاهی‌بخشی به نوجوانان و جوانان در مورد استفاده صحیح از فناوری‌های جدید مفید است.

وی با بیان اینکه با مجرمان جرایم اینترنتی باید سخت‌گیرانه برخورد شود، متذکر شد: با وضع قوانین جدی و سخت می‌توان به این مهم دست یافت.

تلاش بیشتر پلیس سایبری در مورد جرایم جدید

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بیرجند گفت: آگاهی و هوشیاری پلیس سایبری در مورد انواع جدید جرایم رایانه‌ای باید بیشتر شده و برای رفع این اقدامات تلاش کنند.

ابطحی با بیان اینکه والدین با گذراندن اوقات فراغت خود در کنار فرزندان و ایجاد فضای عاطفی از رفتن فرزندان خود به سمت فضا‌های مجازی جلوگیری می‌کنند، یادآور شد: این امر خود از آسیب‌های اجتماعی بسیاری جلوگیری می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از آموزه‌های دینی از جمله امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد جاذبه‌های دینی در اماکن مذهبی می‌تواند از بروز مشکلات جوانان به فضای مجازی خودداری کند.

انتهای پیام/69010/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول