اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری آذربایجان غربی خبر داد

رشد ورودی پرونده به دادگستری آذربایجان غربی

رئیس دادگستری آذربایجان غربی گفت: ورودی پرونده در سال گذشته نسبت به سال 1390 حدود شش درصد رشد پیدا کرد.

رشد ورودی پرونده به دادگستری آذربایجان غربی

توکل حیدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: میزان ورودی پرونده در سال 1391 نسبت به سال 1390 حدود شش درصد افزایش یافته است، به همین دلیل مشغله کارکنان این مجموعه با افزایش همراه است.

وی مبارزه با پدیده شوم مفاسد اقتصادی از جمله قاچاق کالا و ارز را از جمله اقدامات سال گذشته، عنوان کرد و افزود: مفاسد اقتصادی از جمله قاچاق کالا و ارز آثار مخرب زیادی را بر تولید و واحدهای تولیدی بر جای می‌گذارد، بنابراین در سال گذشته و پیرو آن در سال جاری اقداماتی در این راستا انجام داده‌ایم.

حیدری ادامه داد: تشدید برخوردها و مجازات‌های اخلال‌گران اقتصادی از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود، همچنین یک هیئت برای رصد کردن پرونده‌های مهم استانی از جمله قاچاق کالا و ارز، سلاح و مهمات تشکیل شده است، این هیئت‌ها پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند، تا پرونده‌های فوق زودتر به نتیجه برسند.

رئیس دادگستری آذربایجان غربی یکی دیگر از اقدامات این مجموعه را تلاش برای کم شدن جمعیت کیفری زندان‌های استان عنوان کرد، گفت: سیاست حبس‌زدایی را در زندان‌ها دنبال می‌کنیم، زیرا اداره کل زندان‌های استان با افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها و مشکل برنامه‌ریزی برای پرورش روح و روان زندانیان مواجه هستند.

وی به انجام هماهنگی‌هایی با اداره کل زندان‌های استان برای عملیاتی کردن این سیاست اشاره کرد و اظهار داشت: تعامل‌های لازم با این اداره کل صورت گرفته است، همچنین قضات استان را برای صدور احکام غیر از حبس ترغیب می‌کنیم، تا به این ترتیب مجازات‌های غیر از زندان استفاده شود.

انتهای پیام/61002/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول