اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان زنجان خبر داد

اجرای طرح تشدید بازرسی بر کالاهای تولیدی همزمان با ماه رمضان

مدیرکل استاندارد استان زنجان از اجرای طرح تشدید بازرسی بر کالاهای تولیدی همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

اجرای طرح تشدید بازرسی بر کالاهای تولیدی همزمان با ماه رمضان

داود کارگرزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل استاندارد استان زنجان در راستای کیفی‌سازی کالاهای تولیدی اقدام به کنترل کیفی آنها می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مأموران اداره کل استاندارد استان زنجان با حضور در مراکز عرضه و فروش کالاهای مختلف در قالب طرح «طاها» اقدام به خرید کالاها می‌کنند، اضافه کرد: پس از خرید، کالاها در آزمایشگاه‌های این اداره کل مورد آزمایش قرار داده می‌شوند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان تصریح کرد: در صورتی که پس از انجام آزمایش‌های لازم مشخص شد که کالاهای خریداری شده منطبق با استاندارد لازم نیستند، با افراد خاطی برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انواع روغن‌های خوراکی و مواد غذایی که به شکل بسته‌بندی شده در قالب کمپوت‌ها هستند، از جمله موادی می‌شوند که مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

کارگرزاده همچنین به جعل علامت استاندارد توسط برخی از تولیدکنندگان در راستای عرضه کالا اشاره کرد و گفت: در صورتی که مشاهده شود، تولیدکننده‌ای نسبت به جعل علامت استاندارد اقدام کرده است، با صاحبان تولیدکنندگان برخورد خواهد شد.

وی انواع آبمیوه، نوشابه‌های گازدار، شیر عسل و کلوچه را از دیگر مواد غذایی آزمایش شده توسط اداره کل استاندارد استان زنجان عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه پیدا می‌کند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به برخی از اهداف اجرای طرح «طاها» تصریح کرد: شناسایی واحدهای تولیدی مشمول استانداردهای اجباری، کنترل کالاهای مشمول استانداردهای اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌های تولیدی در راستای تامین ایمنی، بهداشت و سلامت جامعه از اهداف اجرای طرح «طاها» است.

وی همچنین به جمع‌آوری کالاهای فاقد کیفیت از مراکز تولید، تمرکز، توزیع و عرضه و برخورد قانونی با واحدهای تولیدی غیر‌مجاز و فاقد پروانه استاندارد در قالب طرح «طاها» نیز اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات فنی و کارشناسی به واحدهای تولیدی فاقد پروانه استاندارد، جلب مشارکت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در تولید و مصرف محصول مطابق استاندارد، ایجاد امکان رقابت کالاهای تولید داخل در مقایسه با کالاهای وارداتی از نظر کیفیت و قابل رقابت بودن کالاهای صادراتی در بازارهای بین‌المللی و تجارت جهانی نیز از دیگر اهداف اجرای طرح «طاها» است.

انتهای پیام/73005/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول