اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان خرداد سال ‌جاری

58 درصد جمعیت استان مرکزی زیرپوشش تأمین ‌اجتماعی قرار گرفته‌اند

مدیرکل سازمان تأمین ‌اجتماعی استان مرکزی گفت: 58.7 درصد از جمعیت استان تا پایان خرداد سال ‌جاری زیرپوشش سازمان تأمین ‌اجتماعی قرار گرفته‌اند.

58 درصد جمعیت استان مرکزی زیرپوشش تأمین ‌اجتماعی قرار گرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، کیومرث طهماسبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته تأمین اجتماعی اظهار داشت: بیش از 821 هزار نفر در استان مرکزی زیرپوشش سازمان تأمین ‌اجتماعی هستند و از خدمات بیمه‌ای و درمانی این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه از این تعداد 272 هزار و 370 نفر جزو بیمه ‌شدگان اصلی سازمان هستند که در 23 هزار و 772 کارگاه فعال مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: 19 هزار و 964 نفر از جمعیت تحت پوشش سازمان جزو کارگران اجباری و مابقی بیمه شدگان خاص (اختیاری، توافقی، زنان خانه‌دار، نویسندگان، مددجویان کمیته امداد، رانندگان، قالیبافان، مشاغل آزاد و...) هستند.

مدیرکل سازمان تأمین ‌اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و 79 نفر به تعداد بیمه‌شدگان اصلی و حدود 12 هزار نفر به تعداد بیمه شدگان تبعی سازمان افزوده شده است، خاطرنشان کرد: جمعیت استان نسبت به جمعیت کشور 2.22 درصد است و جمعیت زیرپوشش استان نسبت به کشور 2.35 درصد است که این نشانگر وضعیت مناسب بیمه‌شدگان استان نسبت به جمعیت استان است.

به گفته وی؛ در حال حاضر 47 هزار و 680 نفر مستمری‌بگیر اعم از بازنشسته، از کارافتاده و بازمانده تحت ‌پوشش سازمان تأمین ‌اجتماعی هستند که از این تعداد 33 هزار و 292 نفر بازنشسته، سه هزار و 41 نفر از کار افتاده و 11هزار و 347 نفر بازمانده هستند.

وی اذعان داشت: از جمعیت 33 هزار نفری مستمری‌بگیر بازنشسته، هشت هزار و 724 نفر بازنشسته مشاغل سخت و زیان‌آور، چهار هزار و 720 نفر مستمری‌بگیر ماده 10 نوسازی صنایع و 19 هزار و 848 نفر بازنشستگان عادی هستند.

مدیرکل سازمان تأمین‌اجتماعی استان مرکزی ابراز کرد: نسبت وابستگی تعداد بیمه‌شدگان به مستمری‌بگیران در استان 5.71 است که از متوسط کشوری 6.52 کمتر است.

طهماسبی با اشاره به افزایش جمعیت مستمر‌ی‌‌بگیران اصلی و تبعی سازمان با توجه به رشد منفی جمعیت و پیر شدن جمعیت کشور، تصریح کرد: در سال 80 بالغ بر 12 هزار و 500 مستمری‌بگیر زیرپوشش سازمان تأمین اجتماعی بوده‌اند که این رقم در سال جاری به 47 هزار و 680 نفر افزایش یافته و رشد 4 برابری را نشان می‌دهد.

وی، درباره میزان منابع و مصارف در سال گذشته، ادامه داد: برآورد آماری نشان می‌دهد که کل منابع حاصل از پرداخت حق بیمه، خسارت‌ها، جرائم و بیمه بیکاری و سایر درآمدهای این اداره بالغ بر 472 میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: همچنین مجموع مصارف این اداره‌کل که شامل تعهدات قانونی کوتاه‌مدت و بلند مدت، هزینه‌های پرسنلی، اداری و سرمایه‌ای و بیمه بیکاری است بالغ بر 479 میلیارد تومان بوده و نسبت مصارف به منابع 101.44 درصد است که 1.44 درصد هزینه‌های انجام شده بیشتر از منابع است.

طهماسبی، میزان پرداخت‌های این اداره‌کل در سه ماهه سال جاری بابت تعهدات کوتاه‌مدت (غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت دستمزد ایام بارداری، ارتز و پروتز و...) را بالغ بر 7میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان کرد و ابراز داشت: میزان هزینه صرف شده اداره کل تامین اجتماعی استان بابت تعهدات بلند مدت (مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی کلی و جزئی و مستمری بازماندگان) نیز در این مدت بالغ بر 99 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان مرکزی در ادامه  اطلاع‌رسانی از خدمات اداره‌کل از طریق رسانه‌های گروهی، حضور در نماز جمعه، بازدید از خانواده شهدای تأمین اجتماعی، گلباران مزار شهدا و جشن تجلیل از پرسنل و کارمندان اداره‌کل را از برنامه‌های این اداره‌کل در هفته تأمین اجتماعی (25 تا 31 تیر ماه) عنوان کرد و متذکر شد: بهره‌برداری از شعب تأمین اجتماعی کمیجان و خنداب نیز که مقرر بود در هفته تأمین اجتماعی به بهره‌برداری برسد به دلیل تکمیل نشدن در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رایانه‌ها در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/87002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول