اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان:

15 درصد از معتادان تزریقی ایدز مثبت دارند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت: 15 درصد از معتادان تزریقی ایدز مثبت دارند.

15 درصد از معتادان تزریقی ایدز مثبت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا صائینی عصر امروز در جلسه کارگروه بهداشت شهرستان زنجان اظهار داشت: بررسی‎ها نشان از آمار بالای 15 درصدی ایدزی‎های مثبت در معتادان تزریقی دارد.

وی به آمار بیماران هپاتیتی اشاره کرد و افزود: بررسی‎ها نشان می‎دهد 90 درصد معتادین تزریقی دارای هپاتیت C مثبت هستند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان هزینه‎های درمان بیماران ایدزی و هپاتیتی را بالا عنوان کرد و اظهار داشت: درمان این بیماران با هزینه‎های بالایی همراه است.

وی به هزینه 30 میلیون و 500 هزار ریالی درمان برای بیماری hiv اشاره کرد و یادآور شد: هزینه یک آزمایش برای بیماری ایدز بیش از 300 هزار ریال است.

صائینی توجه به بیماری ایدز در سطح جامعه را یادآور شد و تاکید کرد: باید نسبت به این بیماری و شیوع آن در سطح جامعه حساسیت لازم وجود داشته باشد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان اعتیاد را یکی از دلایل اصلی در بیماری ایدز عنوان کرد و گفت: اعتیاد یکی از عوامل مهم در دچار شدن افراد به این بیماری محسوب می‌شود.

وی 70 درصد معتادان را متاهل معرفی کرد و اظهار داشت: این آمار معتادان متاهل در سطح جامعه نگران‌کننده است.

صائینی توجه به آموزش در پیشگیری از بیماری ایدز را مهم دانست و تأکید کرد: باید برای افراد جامعه آموزش‎های لازم برنامه‎ریزی شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان استفاده از ظرفیت دستگاه‎های فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: باید از همه این ظرفیت‎ها بهره لازم صورت گیرد.

همچنین در ادامه این جلسه معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زنجان ضمن تاکید بر توجه به موضوع پیشگیری در امر اعتیاد، خاطرنشان کرد: برای مقابله با اعتیاد باید موضوع پیشگیری در سطح جامعه مورد توجه قرار گیرد.

وی فعالیت شهرستان زنجان در امر مقابله با اعتیاد و موادمخدر را رضایت‎بخش عنوان کرد و گفت: شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در شهرستان زنجان عملکرد مناسبی در این راستا داشته است.

خوئینی با بیان اینکه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر دارای 6 کمیته است، افزود: این کمیته‎ها در راستای مقابله با موادمخدر و اعتیاد در سطح شهرستان فعالیت دارند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زنجان مقابله با عرضه موادمخدر را یکی از فعالیت‎های کمیته‎های شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر عنوان کرد و اظهار داشت: درمان و حمایت‎های اجتماعی از دیگر فعالیت‎های این شورا محسوب می‎شود.

وی آموزش جوانان و نوجوانان را یکی از مهم‎ترین اولویت‎ها در امر پیشگیری از اعتیاد دانست و تاکید کرد: باید به موضوع آموزش جوانان بیش از پیش توجه کرد.

خوئینی توجه به فرهنگ‎سازی در جامعه را یادآور شد و گفت: برای مقابله با اعتیاد و آسیب‎های اجتماعی باید موضوع فرهنگ‎سازی در جامعه مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/73007/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول