اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بنیاد صیانت از خانواده استانداری آذربایجان غربی صورت گرفت

طرح مطالعاتی آسیب‌شناسی خانواده‌های در آستانه طلاق در آذربایجان غربی

مدیرعامل بنیاد صیانت از خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: آسیب‌شناسی خانواده‌های در آستانه طلاق با هدف ریشه‌یابی این آسیب‌ها و ارائه راهکارهای عملی در آذربایجان غربی انجام شد.

طرح مطالعاتی آسیب‌شناسی خانواده‌های در آستانه طلاق در آذربایجان غربی

زهرا همت‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، ضمن اشاره به برخی از وظایف بنیاد صیانت از خانواده استانداری آذربایجان غربی اظهار داشت: از زمان آغاز به کار این بنیاد در آذربایجان غربی، اقدامات خوبی در راستای حفظ نظام خانواده‌ها و ارائه آموزش‌های لازم به آنها برای بقا و دوام زندگی مشترک انجام شده است.

وی هدف از تشکیل این بنیاد را احیای ارزش‌های دینی در خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: جلوگیری از وقوع ناهنجاری‌ها در خانواده‌ها و حفظ بنیان خانواده از فروپاشی، از دیگر اهداف مهم تشکیل این بنیاد در آذربایجان غربی است.

همت‌زاده خاطرنشان کرد: این بنیاد از سال 91 فعالیت خود را در استان آغاز کرده است و تاکنون توانسته است اقدامات ارزشمندی در این حوزه انجام دهد.

وی کمک به تشکیل و تحکیم خانواده را از برنامه‌های مهم این بنیاد برشمرد و افزود: افزایش نظام‌یافته سهم و نقش مردم در اموری مانند مشاوره و مددکاری و به کارگیری سامان‌یافته امکانات دولتی در مشارکت‌های معطوف به ارتقای سلامت اجتماعی از دیگر برنامه‌های این بنیاد محسوب می‌شوند.

همت‌زاده ادامه داد: بررسی فعالیت‌های حوزه خانواده از طریق تشکیل بانک اطلاعاتی جامع در عرصه خانواده و نیز مدیریت، هدایت و برنامه‌ریزی نسبت به اجرای برنامه‌های حوزه زن و خانواده از برنامه‌های دیگر بنیاد صیانت از خانواده استانداری آذربایجان غربی است.

وی در بیان برخی از اقدامات انجام‌گرفته این بنیاد در بخش آموزش در سال گذشته تصریح کرد: تهیه جزوات آموزشی مرتبط با حوزه زنان و توزیع آنها در میان خانواده‌ها در کنار تهیه جزوات آموزشی ویژه دختران و توزیع آنها در مدارس دخترانه استان، به عنوان گام مهمی در راستای ارتقای سطح آگاهی دختران و بانوان استان بود که از این طریق توانستیم برخی آموزش‌های لازم را با صرف کمترین هزینه در اختیار این افراد قرار دهیم.

مدیرعامل بنیاد صیانت از خانواده استانداری آذربایجان غربی در ارتباط با اقدامات حمایتی انجام شده توسط این بنیاد، گفت: شناسایی افراد واجدالشرایط و معرفی آنها به کمیته امداد امام خمینی(ره) برای دریافت کمک‌های حمایتی از این نهاد و نیز معرفی دانش آموزان واجدالشرایط برای زیرپوشش قرار گرفتن آنها در بنیاد کودک استان، از اقدامات حمایتی انجام گرفته این بنیاد در سال گذشته بوده است.

همت‌زاده به مطالعات انجام شده این بنیاد در راستای آسیب‌شناسی خانواده‌های استان اشاره کرد و افزود: نتایج این مطالعات در تنظیم برنامه‌های بعدی بنیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند و به این ترتیب می‌توان با ریشه‌یابی مشکلات و آسیب‌شناسی خانواده‌ها، در راستای حل این مشکلات و ارائه برنامه‌های کاربردی و بومی استان اثربخش‌تر عمل کرد.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال این مطالعات، زوجین در آستانه طلاق را به مراکز مشاوره‌ای مرتبط با بنیاد خانواده معرفی کرده و آنها را برای برخورداری از امکانات مشاوره‌ای به این مراکز ارجاع دادیم.

انتهای پیام/61009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول