اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

ساختمان کتابخانه شهید انصاری آیسک به بهره‌برداری رسید

طی مراسمی و با حضور مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، فرماندار شهرستان سرایان و جمعی از مسئولان، ساختمان کتابخانه شهید انصاری آیسک به بهره برداری رسید.

ساختمان کتابخانه شهید انصاری آیسک به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از ساختمان کتابخانه عمومی آیسک، با بیان اینکه سرانه مطالعه در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورها، از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، اظهار کرد: مهیا نبودن زیرساخت‌های لازم از جمله فضاهای فیزیکی یکی از دلایل پایین بودن سرانه مطالعه در ایران است.

وی سرانه مطالعه در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استان با سرانه مطالعه 92 دقیقه‌ای پس از استان‌های تهران و زنجان در رتبه سوم کشوری قرار دارد و در دولت نهم و دهم توجه ویژه‌ای به فراهم شدن زیرساخت‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی شده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کتابداران سراسر کشور در سال 90 اشاره کرد و اذعان داشت: هنوز با آنچه مد نظر مقام معظم رهبری است فاصله داریم و امید است با همت مردم کشورمان به ویژه مردم فرهنگ‌دوست استان به افق‌های پیش‌بینی شده دست یابیم.

قریب لازمه اختصاص نیرو به کتابخانه‌های عمومی را میزان زیر بنا و تعداد عضو کتابخانه ذکر کرد و افزود: در ارتباط با اختصاص نیروی دوم به کتابخانه آیسک مکاتبات و مقدمات اولیه انجام شده است که امیدواریم با ارتقای درجه این کتابخانه و اختصاص نیرو،‌ کتابخانه آیسک در دو شیفت به مراجعان و اعضا ارائه خدمت کند.

وی ورود خیران به عرصه کتابخانه‌سازی را یکی از راه‌های برون رفت کتابخانه‌های عمومی از مشکلات زیرساختی دانست و اضافه کرد: اداره کتابخانه‌های عمومی سرایان در اخذ کمک‌های خیران در استان پیشرو است. 

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی سرایان نیز در این مراسم از کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای رشد و توسعه فرهنگ جامعه یاد کرد و متذکر شد: هیچ وقت کتاب از ما جدا نیست بنابراین باید در ارتباط با ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه از تمامی امکانات موجود استفاده کنیم. 

علی نبی‌زاده از تبلیغ به عنوان یکی از بُرنده‌ترین سلاح‌ها یاد کرد و گفت: باید از این سلاح در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه و ترغیب مردم به کتابخوانی بهره برد.

وی از تمامی افراد و نهادهایی که در احداث کتابخانه آیسک ایفای نقش کرده‌اند تشکر و قدردانی کرد و ابراز داشت: سعی می‌کنیم در اعتبارات سال 92 به محوطه‌سازی و تکمیل سالن اجتماعات این کتابخانه توجه ویژه صورت گیرد.  

فرماندار سرایان با انتقاد از کسانی که سعی در زیرسوال بردن خدمات دولت دارند، تصریح کرد : باید چشم‌های خود را باز کنیم و بصیرت خود را افزایش دهیم.

نبی زاده بسیاری از مشکلات اقتصادی را ناشی از تحریم‌ها و دشمنی‌های کشورهای خارجی دانست و اذعان‌ داشت: این ناجوانمردی است که خدمات دولت را زیرسوال ببریم.

انتهای پیام/69017/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول