اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی خبر داد

هزینه600 میلیون ریالی برای ایجاد ایستگاه‌های مطالعه بیرجند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی از هزینه شدن مبلغی بالغ بر 600 میلیون ریال برای ایجاد و راه‌اندازی سه ایستگاه مطالعه در بیرجند خبر داد.

هزینه600 میلیون ریالی برای ایجاد ایستگاه‌های مطالعه بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از نخستین ایستگاه مطالعه خراسان‌جنوبی در بیرجند و در محل بیمارستان شهید رحیمی(تامین اجتماعی) بیرجند اظهار کرد: اگر استفاده و فرهنگ کتاب و کتابخوانی به درستی در جامعه نهادینه شود شاهد تحولات بسیار خوب و عظیمی در جامعه خواهیم بود.

وی ادامه داد: برنامه‌های طراحی ایستگاه مطالعه در خراسان‌جنوبی سبب تحقق به منویات امام راحل و افزایش کمیت و کیفیت مطالعه و کتابخوانی در جامعه است.

بالا رفتن درصد مطالعه با افزایش ایستگاه مطالعه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایجاد مراکز مطالعه با اولویت در دسترس بودن مردم باشد، تصریح کرد: این برنامه‌ریزی‌ها به ویژه باید در مراکز پرجمعیت صورت گیرد تا مردم بتوانند از خدمات این نهادها نهایت استفاده را ببرند.

قریب با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های خوبی که در حوزه مطالعه مفید می‌توان نام برد ایستگاه مطالعه است، افزود: با رشد این ایستگاه‌ها درصد مطالعه در سطح جامعه بالا می‌رود.

وی یکی از راه‌های افزایش مطالعه را نزدیکی کتاب و دسترسی آسان به آن دانست و اذعان داشت: هر چه کتاب به منازل و محل سکونت مردم نزدیکتر باشد مورد استقبال بیشتری از آن می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی از راه‌اندازی سه ایستگاه مطالعه در مرکز استان خبر داد و یادآور شد: نخستین ایستگاه مطالعه در بیمارستان شهید رحیمی بیرجند افتتاح و دو ایستگاه دیگر به محض تامین اعتبارات مورد نیاز تا پایان بهمن‌ماه جاری به بهره‌برداری می‌‌رسد.

هزینه‌کرد 180 میلیون ریالی برای خرید کتاب

قریب کتاب‌های موجود در ایستگاه مطالعه شهید رحیمی بیرجند را 15 عنوان دانست و متذکر شد: محوریت این کتاب‌ها بیشتر در زمینه دینی، ادبیات، تاریخ، زن و خانواده، علوم و فنون، نوجوانان، خردسالان و کودکان است.

وی اعتبار لازم برای اجرای هر ایستگاه مطالعاتی را 600 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: کتاب‌های موجود در ایستگاه مطالعه شهید رحیمی بیرجند 9 هزار جلد است که 180 میلیون ریال برای خرید این کتاب‌ها هزینه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی در ادامه از مراکز اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها خواست تا فرهنگ مطالعه را در جامعه ترویج کنند تا بتوانند وظیفه خود را نسبت به انقلاب و رهبری انجام دهند.

انتهای پیام/69010/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول