اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی تفت عنوان کرد

ارتقای وضعیت کتابخانه‌های تفت با حمایت همه‌جانبه سازمان‌ها

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت گفت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باید ابتدا وضعیت کتابخانه‌های عمومی را ارتقا داد و تحقق این امر تنها با حمایت همه‌جانبه سازمان‌ها و نهادهای مختلف امکان‌پذیر است.

ارتقای وضعیت کتابخانه‌های تفت با حمایت همه‌جانبه سازمان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، هادی قاسمی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت اظهار داشت: کتابخانه‌ها از جمله مراکز فرهنگی به شمار می‌روند و بهبود وضعیت و ارتقای آنها ضروری است و کمک قابل توجهی به رشد روند کتابخوانی می‌کند.

وی افزود: ارتقای این مراکز به تنهایی از عهده نهاد کتابخانه‌های عمومی خارج است و لازم است همه نهادها و دستگاه‌ها، حمایت همه‌جانبه خود را در تحقق این امر به نمایش بگذارند.

قاسمی تصریح کرد: اگر کتابخوانی رشد کند، فرهنگ مردم در همه زمینه‌ها رشد خواهد کرد و این به نفع مردم، جامعه و ارگان‌های مختلف است بنابراین باید برای رشد فرهنگ کتابخوانی، سرمایه‌گذاری کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: خروجی جلسات انجمن کتابخانه‌ها در شهرستان‌های مختلف استان یزد از جمله تفت بتواند به نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در میان مردم منجر شود.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود، 29 تیرماه سالروز دیدار کتابداران کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب را گرامی داشت و افزود: در این دیدار دغدغه‌های رهبری در مورد کتابخوانی مطرح شد و لازم است همه مسئولان برای عمل به رهنمودهای ایشان وارد عرصه شوند.

فرماندار تفت نیز در این نشست، بر ترویج فرهنگ کتابخوانی با استفاده از شیوه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: کتاب و کتابخوانی، نماد آگاهی و رشد عقلی و فکری هر جامعه است.

ابوالقاسم دهقان تاکید کرد: اگر در جامعه‌ای فرهنگ مطالعه نهادینه شود، فرهنگ جامعه در همه بخش‌ها ارتقا می‌یابد و قدرت تفکر و تعقل افزایش می‌یابد و به دنبال آن قدرت انتخاب میان افراد به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: تقویت رشد فکری و کمک به تقویت قدرت انتخاب، هر جامعه‌ای را در برابر تهدیدهای فرهنگی مصون نگاه می‌دارد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی تفت با بیان اینکه کتابخوانی آنگونه که شایسته جامعه اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری است، مورد توجه قرار نگرفته است، افزود: ارتقای فرهنگ کتابخوانی نیازمند عزمی همگانی است.

فرماندار تفت، بر برنامه‌ریزی جامع و استفاده از شیوه‌های مختلف برای رشد و گسترش فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: مسئولان امر باید کاری کنند تا کتاب در سبد خرید خانوارها گنجانده شود.

انتهای پیام/2464/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول