اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کشور در ساری:

46 درصد جرایم کشور با مواد مخدر در ارتباط هستند

وزیر کشور گفت: بیش از 46 درصد جرایم در کشور به صورت مستقیم و 25 درصد نیز به صورت غیرمستقیم با مواد مخدر در ارتباط هستند.

46 درصد جرایم کشور با مواد مخدر در ارتباط هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مصطفی محمدنجار بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی معتادان مازندران اظهار داشت: برای افتتاح این مرکز مدتی است که باید حضور پیدا می‌کردم و استاندار مازندران نیز اصرار داشت که عملیات اجرایی این مرکز کاملا افتتاح شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در کشور برای مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در کشورهای دیگر ایجاد مرکزی برای درمان معتادان را ندارند و حتی برای مبارزه با مواد مخدر، سرمایه‌گذاری مناسبی نمی‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه در ستاد مبارزه با مواد مخدر نقشه جامع برای مبارزه با مواد مخدر تدوین شد، بیان داشت: تمام مبادی ورودی و خروجی کشور بسته شد و در سفری که در چین داشتیم مسئولان چینی از اقدامات انجام شده جمهوری اسلامی ایران در راستای مبارزه با مواد مخدر تقدیر کردند و خواستار انتقال تجربیات نظام به این کشورها شدند.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه قانونی تدوین شد تا افرادی که برای ترک اعتیاد مراجعه نمی‌کنند؛ به مراکز برای ترک اعتیاد سوق داده شوند.

نجار در ادامه خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که در مراکز ترک اعتیاد کار درمانی با استاندارد انجام شود و فرد پس از ترک این مرکز دوباره به سمت مواد مخدر کشانده نشود.

وی یادآور شد: در زندان‌های کشور نیز اشکالاتی وجود دارد که در حال بررسی و رفع این اشکالات هستیم.

وزیر کشور ادامه داد: تاکنون در کشور 18 مرکز مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی به بهره‌برداری رسید که این مرکز ظرفیت بازدیدهای بین‌المللی را دارد.

وی در ادامه با اعلام اینکه بیش از 46 درصد جرایم در کشور به صورت مستقیم و 25 درصد نیز به صورت غیرمستقیم با مواد مخدر در ارتباط هستند، بیان داشت: هر مسئولی که اگر قرار است برای کاهش جرایم در کشور اقدام کند باید از مبارزه با مواد مخدر آغاز کند.

وزیر کشور خطاب به مسئولان استان مازندران بیان داشت: با ایجاد این مرکز، مسئولان استان مازندران برای پاک‌سازی استان مازندران از معتادان اقدام کنند.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در کشور به معتادان بهبود یافته اشاره کرد و گفت: سهم اشتغال معتادان بهبودیافته در کشور 25 هزار نفر بود و همین‌طور در بحث اشتغال، بیمه و نیز مسکن این افراد در دولت نیز اقدامات مناسبی انجام شد.

انتهای پیام/86004/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول