اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد

بهره‌مندی 1600 خانوار از خدمات درمان بهزیستی خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: تعداد یک‌هزار و 600 خانوار از خدمات درمانی بهزیستی خراسان جنوبی استفاده می‌کنند.

بهره‌مندی 1600 خانوار از خدمات درمان بهزیستی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌حسن اکبری‌مطلق ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایندگی و مجتمع خدمات بهزیستی زهان اظهار داشت: سازمان بهزیستی با ارائه خدمات تخصصی به مراجعان خود در مقایسه با فعالیت دیگر سازمان‌ها قابل قیاس نیست.

وی گفت: سه حوزه اصلی در بهزیستی فعال است که شامل حوزه اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی می‌شود.

بهره‌مندی 200 خانوار از مددجویان از خدمات نمایندگی بهزیستی زهان

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: حدود 200 خانوار از معلولان و مددجویان زیرپوشش بهزیستی از خدمات نمایندگی و مجتمع بهزیستی زهان استفاده می‌کنند.

اکبری‌مطلق با بیان اینکه سازمان بهزیستی خراسان جنوبی خدمات بسیاری برای افراد که از زلزله زهان در سال گذشته آسیب دیده‌اند ارائه کرده، متذکر شد: خدمات بهزیستی در این حادثه منحصر به مددجویان نبوده و فراتر از وظیفه خود عمل کرده‌ایم.

این مسئول ادامه داد: مردم زهان ذهنیت مثبتی از خدمات ارائه شده بهزیستی در منطقه دارند.

اشتغال دو نفر در مجتمع بهزیستی زهان

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی اقدام به تهیه کانکس برای تمام زلزله‌زدگان این حادثه کرده است، اضافه کرد: اجرای طرح محب، راه‌اندازی مهدکودک سیار، توزیع مواد غذایی و مایحتاج اولیه زلزله‌زدگان از دیگر خدمات بهزیستی در این منطقه بوده است.

اکبری‌مطلق گفت: با توجه به پراکندگی مراکز شهرستان‌ها و لزوم دستیابی سریع و آسان مددجویان و معلولان به خدمات سازمان بهزیستی در هر منطقه‌ای نیاز به احداث نمایندگی در تمام مناطق است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر دو نفر نیرو در این مجتمع مشغول به فعالیت هستند، یادآور شد: چارت سازمانی این نمایندگی چهار نفر تعریف شده و بزودی تکمیل می‌شود.

افتتاح 2 پروژه عمرانی در هفته بهزیستی در زیرکوه

این مسئول ابراز داشت: این نمایندگی در حال حاضر فاقد ساختمان بوده و در ساختمانی که توسط شورا به بهزیستی واگذار شده مستقر شده است.

اکبری‌مطلق با بیان اینکه در ششمین روز از هفته بهزیستی دو پروژه عمرانی با کمک خیران به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: این دو پروژه عمرانی شامل ساختمان مرکز جامع سالمندان شاهرخت و ساختمان مرکز آموزشی و توانبخشی حاجی‌آباد می‌شود.

وی از اعتبار یک‌میلیارد و 220 میلیون ریالی که برای ساختمان مرکز جامع سالمندان آبشار عاطفه‌های شاهرخت هزینه شده خبر داد و افزود: زیربنای این ساختمان 322 مترمربع است.

بهره‌مندی 100 نفر از خدمات مرکز بهزیستی زیرکوه

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ابراز داشت: روزانه 100 نفر از خدمات این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

اکبری‌مطلق با بیان اینکه از این تعداد 50 نفر در این مرکز پذیرش روزانه می‌شوند، تصریح کرد: تعداد 50 نفر از مراجعه کنندگان به این مرکز در منزل ویزیت می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: در این مرکز یک دکتر، یک روانشناس، یک پرستار و یک مددکار مشغول به فعالیت هستند.

اختصاص 800 میلیون ریال برای ایجاد ساختمان طلوع حاجی‌آباد

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای ایجاد ساختمان مرکز آموزشی و توانبخشی طلوع شهر حاجی‌آباد 800 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مساحت این مرکز 250 مترمربع است، متذکر شد: خدمات آموزشی توانبخشی برای معلولان زیر 14 سال و حرفه‌آموزی برای دختران معلول ذهنی بالای 14 سال در این مرکز ارائه می‌شود.

اکبری‌مطلق خاطر نشان کرد: حدود 30 نفر از مزایای برنامه‌های این مرکز استفاده می‌کنند.

واگذاری 36 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی زیرکوه

این مسئول با بیا اینکه 36 واحد مسکن برای مددجویان و معلولان بهزیستی زیرکوه به بهره‌برداری رسیده، اضافه کرد: برای هر یک از این واحدها 200 میلیون ریال تسهیلات بانکی به مددجویان واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از مبلغ 8 میلیون ریال سهم‌آورده هر یک از مددجویان برای واگذاری این مسکن‌ها خبر داد و افزود: سازمان بهزیستی 15 میلیون ریال کمک بلاعوض به مددجویان کرده است.

وی گفت: یک‌هزار و 600 خانوار از خدمات درمانی این سازمان در سطح استان بهره‌مند می‌شوند.

ساخت بیش ‌از یک‌هزار واحد مسکونی برای مددجویان خراسان جنوبی

اکبری‌مطلق افتتاح نخستین پروژه 18 واحدی مسکن ویلایی معلولان خوسف را از دیگر برنامه‌های هفته بهزیستی خراسان جنوبی برشمرد و متذکر شد: با اجرای این پروژه‌ها معلولان با پرداخت 20 میلیون ریال می‌توانند صاحب‌خانه شوند.

این مسئول از پرداخت 200 میلیون ریال تسهیلات بانکی برای هر واحد مسکونی برای معلولان خبر داد و گفت: هزینه آب، برق و گاز هر واحد نیز توسط بهزیستی تامین شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در پایان اذعان داشت: تاکنون یک‌هزار و 909 واحد مسکونی در خراسان جنوبی توسط بهزیستی ساخته شده یا در حال ساخت است.

انتهای پیام/69021/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول