اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

مردم دیدگاه خود نسبت به زندانیان را اصلاح کنند

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: همه زندانیان سابقه‌دار و خلاف‌کار نیستند، بنابراین باید مردم دیدگاه خود را نسبت به این قبیل افراد اصلاح کنند.

مردم دیدگاه خود نسبت به زندانیان را اصلاح کنند

توکل حیدری امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در زندان‌های استان افرادی برای دفاع از ناموس، نفقه و مشکلات کوچک مالی زندانی شده‌اند، بنابراین نباید به  همه زندانیان به دیده حقارت نگریسته شود.

وی به عیوب مختلف استفاده از مجازات زندان اشاره کرد و افزود: ایجاد حس انتقام‌جویی در بین افراد زندانیان یکی از مهم‌ترین عیوب قلمداد شده و کسانی هم که برای نوبت نخست و به خاطر یک مسئله جزئی زندانی شده‌اند با شرم و خجالت وصف نشدنی در جوامع حضور پیدا می‌کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در زندان استان 8هزار و 754 نفر زندانی نگهداری می‌شود، ادامه داد: باید در راستای اجرای سیاست حبس‌زدایی گام برداشته شود.

توکل حیدری با اشاره به اینکه استان از حیث موجودی زندان رتبه هشت کشوری را دارا است، تصریح کرد: از مجموع زندانیان 3 هزار و 379 نفر سابقه‌دار بوده و 5 هزار و 407 نفر سابقه کیفری ندارند.

حیدری به ورودی بالای زندان‌ها اشاره کرد و افزود: هیچگونه اقدامی در ارتباط با توسعه فضای زندان‌ها صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه زندانیان نیز به عنوان عضوی از جامعه شناخته می‌شوند، بیان داشت: یک فرد زندانی حتی مجرم سابقه‌دار نیز عضوی از اجتماع است و باید زمینه‌های تربیت و اصلاح این عضو ناسالم فراهم شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بر لزوم افزایش خروجی و کاهش ورودی زندانیان برای کاهش جمعیت کیفری تاکید کرد و گفت: امسال سه همایش در شمال، مرکز و جنوب استان برگزار شده است، تا حداقل از ورود بیش از حد افراد به زندان جلوگیری شود.

مسئولان اداری و اقتصادی کشور در جشن گلریزان شرکت کنند

حیدری با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان و نزدیکی به برگزاری جشن گلریزان از مسئولان اجرایی و اقتصادی کشور خواستار شد که در جشن گلریزان شرکت کنند تا حداقل یک یا دو زندانی بی‌گناه و آبرومند به آغوش خانواده خود باز‌گردد.

وی اعلام کرد: در سال 91 حدود 13 جشن گلریزان برگزار شد، که حضور مسئولان در این برنامه کم‌رنگ بود؛ این امر برای استان و کشور بسیار ناراحت کننده است.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش خروجی زندانیان تلاش می‌کنیم تا رضایت شاکی را جلب کنیم، افزود: در استان 51 درصد هزینه آزادی دیه‌ها را طلب‌کاران اعلام رضایت کرده، 23 درصد جریمه‌ها به وسیله دادگاه تقسیم و قسط بندی و بقیه نیز از طریق وام بانک‌ها، همکاری ستاد دیه استان، مدد جویان اجتماعی و کمیته امداد انجام داده که بخش قابل توجه آن بر عهده ستاد دیه استان بوده است.

حیدری با بیان اینکه در سال 91 حدود 479 نفر آزاد شده‌اند، تصریح کرد: در سه ماه نخست سال جاری این رقم به 38 نفر در استان رسیده است.

وی با بیان اینکه برای برخورداری از شرایط ستاد دیه برای عفو و بخشش زندانیان، فرد زندانی باید حداقل پیش از اسفند ماه سال گذشته بازداشت شده باشد.

انتهای پیام/61011/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول